کارگاه تخصصی تلاطم هویت در کانون دامغان

چهارمین کارگاه تخصصی «تلاطم هویت» با دعوت از جامعه‌شناس حوزه‌ی کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان از برگزاری کارگاه تخصصی «تلاطم هویت» ویژه والدین اعضا با دعوت از سیدمحمد شاهچراغ جامعه‌شناس و پژوهشگر حوزه‌ی کودک و نوجوان در عصر چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در آستانه‌ی هفته‌ی کتاب، خبر داد و گفت: در این کارگاه که از برنامه‌های پیشنهادی و مصوب کتاب‌کار مرکز در سال جاری است با رویکرد بررسی ارتباط مثبت در راستای موضوع «عیار رابطه والدین با فرزندان»، گفت‌وگو شد.

کارگاه تخصصی تلاطم هویت در کانون دامغان

شاهچراغ ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع والدین و قدردانی از مشارکت و همراهی مستمر آن‌ها در برگزاری کارگاه‌ها اظهار داشت: همه در شبکه‌ای از روابط اجتماعی در لایه‌های مختلف ازجمله خانواده، دوستان، همکاران، همسایه‌ها، هم‌شهریان و... قرار داریم که مجموعه‌ی این روابط بر حال، شخصیت، رفتار و کردار ما تأثیرگذار است.

کارگاه تخصصی تلاطم هویت در کانون دامغان

وی در ادامه‌ی سخنانش یکی از دلایل اصلی برقراری و حفظ روابط اجتماعی را تأمین نیازهای فرد در این روابط، عنوان و خاطرنشان کرد: این نیازها به زیستی، اجتماعی و فرااجتماعی تقسیم می‌شوند.

کارگاه تخصصی تلاطم هویت در کانون دامغان

شاهچراغ در بخش دیگری از سخنانش با تعریف کوتاهی از نیازهای زیستی و توصیف روابطی که بر این اساس تنظیم می‌شود، تأکید کرد: به‌طور طبیعی عیار روابطی که نیازهای اجتماعی و فرا اجتماعی ما را پاسخگو هستند بالاتر از روابطی است که در آن صرفاً نیازهای جسمی تأمین می‌شود.

کارگاه تخصصی تلاطم هویت در کانون دامغان

مدرس کارگاه تلاطم هویت کانون دامغان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پنج نیاز اجتماعی انسان‌ها مبنی بر توجه، تعلق، تحسین، احترام و حمایت، به بیان مطالب کوتاهی درباره‌ی هریک از این نیازها پرداخت.

وی هم‌چنین یادآور شد: همه‌ی انسان‌ها در هر گروه سنی، نیاز به احترام دارند و این مسأله درخصوص نوجوانان اهمیت بیش‌تری دارد؛ چراکه نوجوان توقع بی‌احترامی ندارد و حتی اگر جایی والدین احساس کنند فرزندشان نیاز به تذکر دارد بایست حدّ احترام را رعایت کنند.

کارگاه تخصصی تلاطم هویت در کانون دامغان

شاهچراغ در پایان سخنانش تصریح کرد: خودارزشمندپنداری، گره‌ی گم‌شده‌ی نسل امروز است و بایست آن را هم در مورد خودمان و هم درباره‌ی فرزندان‌مان، تقویت و در ارتباط‌های خود به عیار رابطه توجه کنیم. به‌عنوان نمونه برای رابطه‌های کم‌ارزش و فلزی قیمت طلا را پرداخت نکنیم، در رابطه‌ی استقلال عاطفی و شخصیتی، خودمان را حفظ کنیم و به فرزندان‌مان هم بیاموزیم تا در روابط‌شان هزینه های سنگین پرداخت نکنند و آسیب نبینند.

کارگاه تخصصی تلاطم هویت در کانون دامغان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =