آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» در کانون سمنان

اختتامیه‌ دومین مهرواره‌ی منطقه‌ای طرح‌های خلاق «از ایده تا اجرا» با معرفی و تجلیل از برگزیدگان نهایی و شایسته‌ی تقدیر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، دومین مهرواره‌ی منطقه‌ای طرح‌های خلاق «از ایده تا اجرا» ویژه مربیان و رابطان ادبی استان‌های منطقه‌ی دو، پنج و استان‌های دواطلب با حضور هما اجتهادی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و مربیان فرهنگی، ادبی و اعضای کارگاه نوشتن خلاق مراکز فرهنگی‌هنری، پیش از ظهر پنج‌شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ هم‌زمان با ششمین‌روز از هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در تالار همایش شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار و از برگزیدگان این مهرواره، تجلیل شد.

آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» در کانون سمنان

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای این آیین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مهرواره و قدردانی از همراهی همکاران و حمایت مدیران ستادی، کارشناسان، مربیان و رابطان ادبی شرکت‌کننده در آن، با توجه به انتخاب و معرفی سمنان به‌عنوان یکی از پنج شهر خلاق کتاب و کتابخوانی در کشور، هفته‌ی کتاب و کتابخوانی را به تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت.

وی در ادامه اظهار داشت: به‌منظور آگاهی‌بخشی و علم‌آموزی و به‌روز بودن بایست در بسط و نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم که در این زمینه، مربیان کانون در سطح استان تلاش‌های وافری داشتند و از مراکزی که برای گسترش و ترویج کتاب و کتابخوانی فعالیت گسترده‌ای داشتند، تجلیل می‌کنیم.

آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» در کانون سمنان

ایده و خلاقیت یک تراوش ذهنی است که باید خروجی مؤثر و ارزش افزوده‌ی خود را در عمل و اجرا نشان دهد

مدیرکل کانون استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عضویت رایگان مخاطبان کودک و نوجوان به مناسبت هفته‌ی کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری در بازه‌ی زمانی ۲۴ آبان تا یکم آذر سال جاری، یادآور شد: ایده یک امر و تراوش ذهنی است؛ ولی اهمیتش از آنجا ناشی می‌شود که بتواند در عمل و اجرا، خروجی دهد و خروجی مؤفق و مؤثری در خود داشته باشد تا حاصل آن، ارزش افزوده برای آن فعالیت و هدفی باشد که ایده برایش ایجاد شده است.

آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» در کانون سمنان

وی تأکید کرد: هدف عمده از برگزاری مهرواره این است که خلاقیت‌ها در عمل اثر داشته باشد و به همین‌خاطر، «ایده تا اجرا» نامگذاری شد؛ چون در سطح کشور، ایده‌پردازانی داریم که تراوشات ذهنی و خلاقیت دارند و نظریه‌پردازی می‌کنند و این‌که چه‌زمانی این نظریه‌ها جنبه‌ی عملی به خود می‌گیرند و به منصه‌ی ظهور می‌رسند، مهم است، به نظر می‌آید که این اتفاق و رویداد می‌تواند در گستره‌ی ملی گسترش یابد و اتفاق‌های خوبی را به خودش اخصاص دهد.

آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» در کانون سمنان

خدابخشی در پایان تصریح کرد: امیدواریم که خروجی مهرواره، مؤثر واقع شود؛ چراکه ایده‌ها و خلاقیت‌ها معمولاً موقعی بروز و ظهور می کنند که در مشقت‌ و سختی‌ها قرار گیریم و کانون پرورش فکری هم این مهرواره را از این‌جهت تشکیل داد تا پیش از هر اتفاقی برای حرکت رو به جلو و پیشرفته بدان دست‌یابیم و بتوانیم پیش‌بینی، پیشگیری، ارتقاء و خروجی مؤثری توأم با ارزش افزوده داشته باشیم و امیدواریم ما خادمان بتوانیم خدمت خود را در ارتقای این فرهنگ نسبت به شما و جامعه هدف و آگاهی‌بخشی آن در حد بضاعت خود به خوبی انجام داده باشیم.

برگزاری سومین مهرواره‌ی «از ایده تا اجرا» در سطح ملی

انسیه موسویان مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور با ارسال پیامی تصویری ضمن قدردانی از خدابخشی مدیرکل، کارشناسان و مربیان مرکز آفرینش‌های ادبی استان سمنان و مناطق دو و پنج کشور و تبریک فرارسیدن هفته‌ی کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: امیدواریم رویدادهای این‌چنینی، تداوم داشته و مقطعی نباشد و هر ساله شاهد رشد و ارتقای کمّی و کیفی برنامه‌های ادبی باشیم و سود و منفعت آن را در مراکز فرهنگی‌هنری به‌ویژه در آثار ادبی اعضا مشاهده کنیم.

آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» در کانون سمنان

وی در پایان سخنانش نیز با قدردانی از هیئت داوران این دوره از مهرواره گفت: امید است در سال آینده بتوانیم به شکل حضوری در گستره‌ی بزرگ‌تر و در سطح ملی این رویداد را برگزار کنیم.

آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» در کانون سمنان

اجتهادی نیز در بخشی از این آیین ضمن ابراز خرسندی از حضور پرشور اعضا و مربیان و قدردانی از مدیرکل و کارشناسان ادبی استان سمنان به قرائت پیام فروغ‌سادات شایگان‌سالک معاون پیشکسوت آفرینش‌های ادبی کانون کشور و داور دومین مهرواره‌ی منطقه‌ای از ایده تا اجرا پرداخت.

مربیان از منظر دانای کل با مخاطب خود سخن نگویند

در ادامه‌ی برنامه، بیانیه هیئت داوران از سوی مهرناز نصیری کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان سمنان، دبیر اجرایی و داور دومین مهرواره‌ی منطقه‌ای، قرائت شد.

آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» در کانون سمنان

وی در بخشی از این بیانیه خطاب به مربیان و رابطان ادبی اظهار داشت: مهم نیست در غار حرا باشیم یا بر فراز تو، اگر رسالت‌مان را باور کنیم هرجا که باشیم معجزه متولد خواهد شد؛ حتی در کارگاه‌های کوچک ادبی! دومین مهرواره‌ی منطقه‌ای طرح‌های خلاق ادبی با عنوان «از ایده تا اجرا» بهانه‌ای برای تبادل تجربه، هم‌اندیشی و دانش‌افزایی تخصصی ما در خانواده‌ی ادبی کانون پرورش فکری در استان‌های منطقه‌ی دو و پنج کشور بود، فرصت غنیمتی که در آن تازه‌ترین و خلاقانه‌ترین دستاوردهای حرفه‌ای‌مان را با هم به اشتراک گذاشتیم تا مؤثرترین شیوه‌های ارتباط با مخاطب‌مان را بررسی، تحلیل و انتخاب کنیم.

دبیر اجرایی و داور دومین مهرواره‌ی منطقه‌ای از ایده تا اجرا تأکید کرد: بی‌تردید مؤثرترین و ماندگارترین شکل یادگیری زمانی اتفاق می‌افتد که مخاطب خودش به کشف و دریافت مطلب برسد و در واقع مربی در جایگاه یک دوست، دست دل و اندیشه‌ی مخاطبش را می‌گیرد و هوشمندانه و غیرمستقیم با تعاملی دوسویه، او را به‌سوی کشف تازه‌ها و شکوفایی توانایی‌هایش رهنمون می‌سازد و اجازه می‌دهد خودِ مخاطب لذت کشف و رسیدن به دانایی را بچشد و از منظر دانای کل با مخاطب سخن نگوید.

آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» در کانون سمنان

نصیری در پایان تصریح کرد: پس از ارزیابی نهایی، در بخش نوشتن خلاق، اثر الهام فلاح‌یساولی از استان خراسان رضوی و زهرا دیانی از استان سمنان، برگزیده نهایی و اثر زهره اکبرآبادی از استان خراسان رضوی و فاطمه موسوی از استان همدان، شایسته تقدیر معرفی شد.

وی افزود: در بخش شعرسرایی و داستان‌نویسی خلاق، اثر زینب سنچولی از استان گلستان و سمانه شجاعی از استان سمنان، به عنوان برگزیده نهایی و اثر الهام شایگان‌پور از استان سمنان و زهرا غلامی از استان مرکزی شایسته تقدیر شناخته شد.

کارشناس ادبی کانون استان سمنان خاطرنشان کرد: در بخش طرح‌های مکتوب نیز اثر الهام زارعی‌زاده از استان کردستان، برگزیده نهایی انتخاب شد.

آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» در کانون سمنان

گفتنی است، پخش تیزر، پخش کلیپ از روند اجرایی مهرواره، اجرای طرح خلاق ادبی توسط دو مربی برگزیده این دوره از مهرواره، پخش فیلم کوتاه از اجرای طرح خلاق مربی کانون گلستان، قرائت بیانیه هیئت داوران، پخش پیام تصویری مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور، تجلیل از برگزیدگان نهایی و شایسته تقدیر و...، از برنامه‌های این آیین بود.

آیین اختتامیه مهرواره‌ی منطقه‌ای «از ایده تا اجرا» در کانون سمنان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =