جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی کانون در استان آذربایجان شرقی آغاز شد

با برگزاری آئین گشایش جشنواره قصه‌گویی منطقه یک کشور در تبریز؛ آخرین مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کلید خورد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مرحله از جشنواره، قصه‌گویان منتخب ۵ استان کشور برای راهیابی به بخش پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رقابت می‌کنند.

در آئین گشایش این جشنواره که در سالن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی و با حضور پرشور دانش‌آموزان، خانواده‌ها و اولیای تربیتی در تبریز برگزار شد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره‌های قصه‌گویی در استان‌ها و مناطق کشور را رویدادی مهم در تبیین و تعمیق فرهنگ قصه‌گویی در سطح جامعه عنوان و فعالیت قصه‌گویی را اقدامی فرهنگی برای تعامل و ارتباط بین نسل‌ها دانست.

علی بینش حضور سه نسل نوجوان، بزرگسال و پدربزرگ و مادربزرگ را در کنار هم در این جشنواره نشانه‌ای از پویایی و تعامل بین نسل‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد شهر فرهنگی تاریخی تبریز میزبان خوبی برای این جشنواره ارزشمند و تاثیرگذار باشد.

جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی کانون در استان آذربایجان شرقی آغاز شد

وی همچنین از سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از جمله استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز، آموزش و پرورش، صدا و سیما، آب منطقه‌ای و حفاظت محیط زیست برای همراهی و مشارکت در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

سخنرانی محمد فرش‌کاران رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی، اجرای سرود قصه از سوی اعضای مرکز شماره ۳ کانون تبریز، خیرمقدم ویژه از سوی نوجوان عضو کانون و همچنین معرفی داوران این مرحله از جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های آئین گشایش این جشنواره بود.

در این مرحله از جشنواره ۴۸ قصه‌گوی منتخب و برگزیده از ۵ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین طی روزهای اول و دوم آذر ۱۴۰۱ قصه‌های خود را به روی صحنه می‌برند.

جشنواره قصه‌گویی منطقه یک کشور روز سوم آذر با برگزاری آئین ویژه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =