برگزیدگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور معرفی شدند

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه سه کشور، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پس از رقابت سه روزه‌ی قصه‌گویانی از استان‌های بوشهر، چهارمحال‌ و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس، در گروه‌های نوجوانان، بزرگسالان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در بخش‌های ملی، آیینی‌سنتی و زبان اشاره، برگزیدگان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور و راه‌یافتگان به مرحله‌ کشوری، شامگاه روز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ در اهواز معرفی شدند.

بر اساس این گزارش و با اعلام هیات داوران متشکل از محمدعلی یزدان‌شناس، طاهره گرمسیری و نرگس جعفری، در بخش ملی، عنوان‌های برگزیده گروه نوجوانان به ساجده جعفری با قصه «پادشاه هفت دختران» از بوشهر، آیدا فلاح با قصه «دم روباه» از لرستان و نگار گچ‌پزان با قصه «رویای آسمانی» از خوزستان اختصاص یافت و علی‌سینا جوکاری با قصه «جعفر شانسی» از بوشهر، دیانا یوسفی با قصه «یخی که عاشق خورشید بود» از کهگیلویه و بویراحمد و محدثه عباسی با قصه «لباس کوچولو» از فارس عنوان شایسته‌ تقدیر این بخش از جشنواره را کسب کردند.

در بخش ملی، گروه بزرگسالان، علیرضا روشن‌ضمیر با قصه «پهلوان پنبه» از خوزستان، مهدیه باقری با قصه «تاپ تاپ خمیر من کو، تشت پنیر من کو» از چهارمحال و بختیاری و رضوان فتاح با قصه «سرو و سندلیق» از بوشهر، به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور معرفی شدند

هیات‌ داوران در بخش ملی، گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، منیژه قربانی را با قصه «آسید رضا» از چهارمحال و بختیاری و فرح راوردشیری را با قصه «دی زنگرو» از بوشهر را به عنوان شایسته‌ تقدیر معرفی کرد.

بر اساس این گزارش، در بخش آیینی‌سنتی با اعلام هیات داوران، محمدعلی یزدان‌شناس، طاهره گرمسیری و شعله ایل‌بیگی، در گروه نوجوانان، اسما محمدی با قصه «رستم و اسفندیار» از چهارمحال و بختیاری، المیرا موری با قصه «کشته شدن ایرج به دست برادران» از خوزستان و مریم سهرابی با قصه «گذر سیاوش از آتش» از فارس، عنوان‌های برگزیده این بخش از جشنواره را به دست آوردند و امیرمحمد موسایی با قصه «رزم رستم و اشکبوس» از چهارمحال و بختیاری و سوگند آزادی با قصه «بیژن و منیژه» از فارس، شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش آیینی‌سنتی از بین شرکت کنندگان بزرگسال ژیلا مهندس‌سامانی با قصه «ببر بیان» از چهارمحال و بختیاری، مژگان صفری با قصه «زال و رودابه» از بوشهر و حورا تیلا با قصه «نقل سیاوش» از خوزستان، رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند و علی‌اکبر اسپرهم با قصه «روایت ۷۲» از فارس به عنوان شایسته تقدیر این بخش معرفی شدند.

همچنین هیات داوران بخش زبان اشاره متشکل از محمدعلی یزدان‌شناس، طاهره گرمسیری و سمیه بستان‌پیرا، مرضیه منصوری با قصه «چه فکر خوبی» و سپیده ابراهیمی با قصه «شادترین روز زندگی» از چهارمحال و بختیاری را به عنوان برگزیده مشترک این بخش اعلام کرد.

مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور، ۶۷ قصه‌گو از استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس به میزبانی استان خوزستان، از ۲۸ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان، به رقابت با یکدیگر پرداختند و تعداد ۱۲ قصه‌گو به مرحله کشوری راه یافتند.

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور معرفی شدند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =