قرآن خواندنی ترین کتاب که با آن می توان عالم را خواند

نشست کتاب خوانی " خواندنی ترین کتاب " با حضور کارشناسان ، مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به صورت حضوری و مجازی به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، نشست کتاب خوانی " خواندنی ترین کتاب " ،  ( قرآن کلام وحی که با آن می توان عالم را خواند ) با حضور سرپرست کانون استان ، کارشناسان ، مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد .
منصوره جعفری ، مدرس نشست از مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه اصفهان و دارالقرآن بشارت ناحیه ۴ آموزش و پرورش ، ضمن در خواست تدبر در قرآن کریم بیان داشت : خواندن قرآن باید مثل خواندن پیامبر عظیم الشان اسلام زیبا باشد چون هرجایی که قرآن تلاوت می کردند دلهای مشتاقان را به فهم این معجزه آسمانی سوق می دادند و تاثیر گذاری کلام وحی از زیبا خوانی ایشان اثرات شگفت انگیزی را در بر داشت .

 در تاریخ ادبیات و هنر مسلمانان ، بیشتر نویسندگان و هنرمندانی که آثار ماندگار و فاخری را خلق کرده اند به واسطه زیبا خوانی و فهمیدن حقایق قرآنی بوده است .
ایشان در بخش دیگری در سخنان خود عنوان کرد : خواندنی ترین کتاب ، قرآن است که با حقایق آن می توان به یک فهم درست دست یافت و وقتی انسان به این درک و فهم رسید به رویش و شکوفایی می رسد و با نگاه عمیق به این گنجینه آسمانی به دنیایی دست نیافتنی وارد می شود .
خواندن درست و زیبای قرآن همراه با درک معانی ژرف ، می توان همه عالم را خواند و با تحقیق در این اقیانوس عمیق ، می شود به عظمت خلقت عالم پی برد و ذات الهی را درک کرد و با فهم آن می توان به چراغی روشن در تاریکی های دنیا دست یافت و با نور قرآن به سوی اهداف بزرگ قدم برداشت .

جعفری در ادامه افزود : اگر در گزینش افراد در پست های مدیریتی از چراغ تدبر در قرآن استفاده گردد همه چیز در جایگاه خودش قرار می گیرد و خود به خود افراد با تعهد و تخصص خویش خیلی از مشکلات موجود را حل می کنند چرا که قرآن خیلی از ابعاد زندگی و مدیریتی را پوشش و نظم می دهد .

خواندن قرآن با فهم ، به عنوان خواندنی ترین کتاب ، حس کتاب خوانی را نیز در بین ما و بخصوص کودکان و نوجوانان پرورش می دهد چرا که زیبا ترین قصص از قصه های قرآنی است که شوق خواندن را افزایش می بخشد .

ایشان در پایان به تاثیر گذاری شگرف قرآن در فرم و محتواهای فرهنگی ، هنری و ادبی با شاخش های تفکر برانگیز اشاره کرد و اظهار داشت : انشاالله با خواندن " خواندنی ترین کتاب " یعنی قرآن کلام آسمانی به آرامش کامل برسیم و به سوی نور و روشنی که همان سفر به سوی خداست با ثبات قدمی وافر قدم برداریم .

شایان ذکر است این نشست کاربردی برای برنامه های آینده گردهمایی های کانون به صورت کارگاهی برگزار خواهد شد . 

قرآن خواندنی ترین کتاب که با آن می توان عالم را خواند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =