مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون استان مرکزی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون استان مرکزی با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری برگزار و احسان منصوری به‌عنوان مدیرکل جدید کانون این استان منصوب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مراسم حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری گفت: استان مرکزی مهد فرهیختگان و زادگاه مشاهیری چون امام خمینی(ره) رهبر انقلاب اسلامی و این، از افتخارات استان است. همچنین آیت‌الله اراکی که نماز و علم ایشان و خدماتی که در حوزه فقهی و دینی انجام دادند زبانزد است، امیرکبیر، پرفسور حسابی، شهید چمران که جزو شهدای عزیز است و دکتر قریب بنیانگدار طب اطفال که از سرمایه‌های انسانی به شمار می‌رود، از این استان هستند.

مدیرعامل کانون در ادامه به موضوع ارتقا کیفیت فعالیت‌های نیروی انسانی در کانون پرداخت و با بیان این‌که نقطه حساس و اصلی فعالیت‌ها حوزه منابع انسانی است، افزود: مهمترین سرمایه ما همکاران و مربیان زحمت‌کش ما هستند که پدران، مادران و فرزندان عزیزشان را به دست مربیان کانون می‌سپارند.

علامتی اظهار کرد: اگر یک مربی خوب خداشناس، مومن و انقلابی باشد دشمن تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند موفق شود. این مربی نقش مهمی در تربیت کودکان و نوجوانان ما خواهد داشت و کانون به خودش می‌بالد که در حوزه‌های ادبی،  فرهنگی، هنری و... دارای مربیان متخصص است.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون استان مرکزی برگزار شد

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است که حال مربیان‌مان خوب باشد و خودمان را در انتخاب کارشناسان و مربیان مجهز کنیم. لازم است با تجهیز معنوی، علمی و معیشتی، شرایط کار و فعالیت مناسب را برای همکاران فراهم کنیم که نتیجه آن برای کودکان و نوجوانان باشد.

مدیرعامل کانون در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش زن مجاهد مسلمان و موفق در عرصه‌های اجتماعی اشاره کرد.

حامد علامتی در پایان با بیان اینکه مربی انقلابی فقط ظاهر انقلابی و مذهبی ندارد بلکه شاخص‌های مختلف انقلابی را باید داشته باشد، گفت: یک مربی باید امیدوار، انرژی بخش و نگاه مثبت داشته باشد. خستگی ناپذیر بودن، انجام کار با کیفیت و توجه به ظرفیت‌ها، داشتن تعهد و مسئولیت‌پذیری و نگاه عادلانه نیز از دیگر ویژگی‌های مربی انقلابی است.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون استان مرکزی برگزار شد

همه کودکان و نوجوانان بر گردن ما حق دارند

همچنین جهانبخش قنبری مدیرکل سابق کانون استان مرکزی در این برنامه گفت: از ابتدای شروع خدمت در کانون اخلاق، نظم و انصاف را سرلوحه خدمات خود قرار دادم و تلاش کردم به رسم و رسوم‌ احترام بگذارم.

وی افزود: سعی کردم کانونی باشم؛ همه کودکان و نوجوانان گردن ما حق دارند و باید به تمام آنها خدمت‌رسانی شود.

قنبری با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در کانون استان مرکزی بیان کرد: در کانون پرورش فکری استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، جشنواره‌های فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی برگزار شد و در جهت منابع مالی و صرفه‌جویی‌ها، امور همکاران، تعمیرات و تجهیزات و... برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: مجهزترین مرکز نجوم در مرکز فرمهین، تخریب و بازسازی مرکز شماره ۱ و تامین بودجه مرکز خمین و تامین بودجه برای مرکز دلیجان و... دیگر اقدامات خوبی بود که در سطح استان به همت همه همکارانم انجام شد.

قنبری در پایان از مدیران سازمان برنامه و بودجه در استان و مدیران نواحی استان، همکاران کانون و همچنین کانون زبان تشکر ویژه‌ داشت.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون استان مرکزی برگزار شد

توجه به کودکان، نشانه‌ جامعه‌ای پویاست

در بخشی دیگر از این برنامه بهنام نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری بیان کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد استوار و پویا باشد باید به کودکان و نوجوانان آن جامعه رسیدگی شود.

همچنین او ایمان قلبی و انگیزه را سرلوحه کار و مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را چیزی بالاتر و برتر از خدمت به کودکان و نوجوانان ندانست.

استفاده از ظرفیت‌های فردی و اجتماعی در کانون

سپس احسان منصوری مدیرکل جدید کانون استان مرکزی بیان کرد: با صحبت‌های دکتر حامد علامتی و جناب آقای نظری معاون سیاسی امنیتی کار ما سخت‌تر می‌شود ولی از عهده این کار بر می‌آییم و البته هراسی نیست و دقت داریم.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون استان مرکزی برگزار شد

وی ادامه داد: برای اصولی که جناب آقای قنبری داشتند ارزش قایل هستم و تاکید می‌کنم بر این اصول و از اخلاق و احترام و انصاف در خانواده کانون پیروی می‌کنم.

منصوری تصریح کرد: برای عنصر تربیتی که با کلمه پرورش در عنوان کانون گره خورده است باید اهمیت بیشتری قایل شویم.

وی با تاکید بر آموزش و هم‌افزایی در خانواده بزرگ کانون بیان کرد: بزرگترین سرمایه را در کانون، نیروی انسانی می‌دانم و هر موفقیتی در کانون انجام شود منوط به سرمایه انسانی است. کانون در این زمینه نسبت به دیگر سازمان‌ها یک سر و گردن بالاتر است.

حل مشکلات معیشتی همکاران، ایجاد همگرایی بین نهادهای فرهنگی، ارتباط با آموزش و پرورش و تشکل‌های دانش آموزی، تاکید بر همگرایی و درونگرایی سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های فردی و اجتماعی در کانون از دیگر موضوع‌هایی بود که منصوری به آنها اشاره داشت.

مراسم تودیع جهانبخش قنبری و معارفه احسان منصوری صبح روز یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کانون استان مرکزی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =