ویژه برنامه گرامیداشت هفته معلولان در کانون استان اردبیل برگزار شد

ویژه برنامه گرامیداشت هفته ملی معلولان طی آیینی همزمان با افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی و خوشنویسی میلاد صادقی هنرمند نوجوان دارای نیاز ویژه عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، روز سه‌شنبه پانزدهم آذرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد سرپرست کانون استان اردبیل در این مراسم که در سالن آمفی‌تئاتر جعفر ابراهیمی(شاهد) کانون اجرا شد، گفت: اگر سلامت جسم، ملاک برتری باشد در نگاه به انسان‌ها دچار تبعیض ناروا می‌شویم و باید آگاه باشیم که آموزه‌های دینی ما ملاک برتری انسان را فراتر از سلامت جسم می‌داند.

وی تصریح کرد: طبق آنچه که در آیات و روایات ذکر شده است، ملاک برتری انسان‌ها بر یکدیگر، رعایت تقوای الهی و پایبندی به ارزش‌های اخلاقی است، بنابراین باید نگاه برتری جویی خود را نسبت به افراد دارای مشکل جسمی اصلاح کنیم.

ویژه برنامه گرامیداشت هفته معلولان در کانون استان اردبیل برگزار شد

ملک‌زاده فرد با بیان اینکه همه افراد حق برخورداری از خدمات اجتماعی را دارند، افزود: افراد دارای نیازهای ویژه به خصوص کودکان و نوجوانان، نه تنها باید از حقوق مساوی با سایرین برخوردار باشند بلکه باید توجه بیشتری به این قشر داشته باشیم تا زمینه رشد و بالندگی آنها فراهم شود.

سرپرست کانون استان گفت: پنج مرکز کانون در شهرستان اردبیل در خدمت فرزندان دارای مشکلات جسمی است و تلاش می‌کنیم برای این عزیزان، یک مرکز اختصاصی تامین کنیم.

او درباره نوجوان هنرمند عضو فراگیر کانون استان گفت: میلاد صادقی با درخشش در سطح مختلف هنر نقاشی و خوشنویسی و اخذ مدال و نشان‌های بین‌المللی، ثابت کرده معلولیت دلیل بر محدودیت نیست و انسان باید توانایی‌های خود را تقویت کند.

ویژه برنامه گرامیداشت هفته معلولان در کانون استان اردبیل برگزار شد

محمد شفایی رییس اداره آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آئین گفت: به تازگی مجموعه ای برای دانش آموزان اوتیسم در اردبیل افتتاح شد و به دلیل اینکه آفرینش بر محور عدالت می‌چرخد، باید نگاه مثبت به دنیا داشته باشیم و با تمرکز بر تفاوت‌های ناشی از معلولیت ها، در نگاه به انسان‌ها مرتکب تبعیض نشویم.

وی افزود: از شعار روز جهانی معلولان چنین برداشت می‌شود که نباید به محدودیت ناشی از معلولیت معتقد باشیم و دولت‌ها در جهان تلاش می‌کنند نگرش به معلولان اصلاح شود.

شفایی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز نزد خانواده‌ها نگاه خوبی به وسایل مورد استفاده معلولان از جمله ویلچر و سمعک و نظایر مشاهده نمی شود، گفت: باید تلاش کنیم در یک روند جهانی به سوی حذف این دیدگاه‌ها حرکت کنیم.

ویژه برنامه گرامیداشت هفته معلولان در کانون استان اردبیل برگزار شد

خاطر نشان می‌شود، پخش انیمیشن، اجرای مسابقه، قصه گویی و اجرای نمایش طنز نمکی از بخش‌های مختلف این مراسم بود و در پایان، نمایشگاه آثار نقاشی و خوشنویسی میلاد صادقی با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی و دیگر مسوولان استانی افتتاح شد.

ویژه برنامه گرامیداشت هفته معلولان در کانون استان اردبیل برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =