ایجاد دبیرخانه‌ی موزه اسباب‌بازی در استان سمنان

نخستین جلسه‌ی بررسی ایجاد دبیرخانه‌ی تولید و موزه اسباب‌بازی و سرگرمی‌های فکری و عروسک‌ها در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شاهرود برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری نخستین جلسه‌ی بررسی ایجاد دبیرخانه‌ی تولید و موزه اسباب‌بازی و سرگرمی‌های فکری و عروسک‌ها با دعوت از محمدرضا طبسی نویسنده و پژوهشگر، پیش از ظهر چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود، خبر داد و با مثبت ارزیابی‌کردن این ایده گفت: توجه به خرده‌فرهنگ‌ها در سطح استان مرتبط با موضوع و اهمیت عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های مرتبط با دنیای قصه و قصه‌گویی سبب شده تا این طرح مورد توجه ما قرار گیرد.

ایجاد دبیرخانه‌ی موزه اسباب‌بازی در استان سمنان

وی در ادامه افزود: امیدواریم ایجاد دبیرخانه مربوطه با حضور محققین و تولیدکنندگان سنتی و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های روز با دقت در فرهنگ بومی و محلی، مراکزمان از آن بهره‌ی مناسبی داشته باشند.

خدابخشی یادآور شد: طی جلسه‌ای با معاونت تولید ستاد مرکزی درخصوص این طرح پیشنهادی صحبت شد که مورد استقبال قرار گرفت و مصوب شد در صورت تحقق یافتن عملی آن در استان، مورد حمایت معاونت تولید قرار گیرد.

طبسی نیز در بخشی از این جلسه، مواردی را متناسب با این طرح، بیان کرد و بر اهمیت و نقش آن در تعلیم و تربیت، تأکید و آمادگی خود را برای هر نوع همکاری با کانون اعلام کرد.

ایجاد دبیرخانه‌ی موزه اسباب‌بازی در استان سمنان

گفتنی است، پس از بیان دیدگاه‌ها و نظرهای سایر اعضای حاضر در جلسه، مقرر شد دبیرخانه‌ی استانی در شهرستان شاهرود، تشکیل و اختیارات لازم برای اجرایی‌شدن آن، تفویض شود تا اقدامات بعدی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =