جلسه هم‌اندیشی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد

جلسه بررسی کلیات طرح هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی و طرح خانه خلاق با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، در این جلسه آیدین مهدیزاده رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون پرورش فکری با ارائه گزارشی کوتاه از روند برگزاری جشنواره اسباب‌بازی در دوره‌های پیشین گفت: سه دوره اول جشنواره اسباب‌بازی بیشتر برای فروش بود و از دوره چهارم به بعد جشنواره شکل متفاوت‌تری به خود گرفت.

وی افزود: جشنواره اسباب‌بازی کانون پرورش فکری در بخش‌های رقابتی، بازار، تخصصی، علمی و ترویجی برگزار می‌شود.

جلسه هم‌اندیشی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد

مهدیزاده ادامه داد: پیشنهاد ما برای زمان برگزاری این دوره از جشنواره مانند سال گذشته در بخش علمی و رقابتی اواخر سال ۱۴۰۱ و بخش ترویجی و نمایشگاهی اوایل سال ۱۴۰۲ است.

وی تصریح کرد: پررنگ کردن بخش بین‌الملل یکی دیگر از موضوع‌های مورد توجه است. سال گذشته جشنواره به شکل مجازی برگزار شد و توانستیم از این فرصت برای حضور چهره‌هایی از سایر کشورها استفاده کنیم. همچنین بخش ترویجی معمولا در جشنواره کمرنگ است اما امسال قصد داریم پررنگ‌تر برگزار شود.

مهدیزاده اظهار کرد: تقریبا جشنواره خودگردان است. در دوره‌های قبل ما کمترین هزینه را داشتیم اما درآمد به آن صورت نداشتیم و گاهی حمایت‌های مالی هم صورت گرفته است.

جلسه هم‌اندیشی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد

قاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی کانون نیز بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان تهران در برگزاری جشنواره را مورد توجه عنوان کرد و ادامه داد: جشنواره می‌تواند در استان‌ها هم باشد اما تهران را هم حذف نکنیم.

وی برگزاری جشنواره به‌صورت ترکیبی را در سال گذشته تجربه موفقی عنوان کرد و گفت: اگر در بخش تولید فعالیت داشته باشیم بخش درآمدزایی سود بیشتری خواهد کرد.

تعریف یک موضوع یا پروژه خاص فرهنگی برای هر استان و بررسی راه‌های جذب شرکت‌ها جهت حضور در جشنواره از پیشنهادهایی بود که محمود مروج مطرح کرد.

همچنین شریک کردن سازمان تعلیم و تربیت در برگزاری جشنواره از دیگر موضوع‌هایی بود که مروج به آن اشاره داشت.

جلسه هم‌اندیشی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد

سپس لیلا بابایی مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون بر اهمیت بخش ترویجی تأکید و اظهار کرد: همه استان‌ها قابلیت اینکه بخش ترویجی را برگزار کنند دارند. در جشنواره می‌توانیم از اسباب‌بازی ایرانی همان استان استفاده کنیم و در بخش ترویجی هم برایش تعریفی داشته باشیم. بخش ترویجی از تولیدکنندگان مهم‌تر است.

بابایی تصریح کرد: سطح تعامل‌ها باید به حدی برسد که بازی و سرگرمی بخشی از فرآیند آموزش شود. همچنین سطح برگزاری جشنواره طوری باشد که آموزش و پرورش و تولیدکننده را درگیر کار کنیم تا برایش سودآوری داشته باشد.

در ادامه حامد علامتی مدیرعامل کانون با جمع‌بندی صحبت‌های انجام شده ضمن تشکر از آیدین مهدیزاده گفت: اهمیت اسباب‌بازی برای ما مهم است و ثمره فرهنگی ما محسوب می‌شود. آنچه مسلم است کانون پرورش فکری وارد موضوعی نمی‌شود اما وقتی وارد شد به بهترین نحو انجام خواهد داد.

وی افزود: ما می‌توانیم یک کار پژوهشی کوتاه مدت یا میان مدت داشته باشیم. همچنین در برنامه‌هایی دو سه نفر صاحب نظر در عرصه اسباب‌بازی بحث کنند.

جلسه هم‌اندیشی هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد

علامتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ورود تولیدکنندگان به روز در این حوزه تأکید کرد و خواست پنل‌هایی برای این قضیه تعریف شود.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش، سازمان تعلیم و تربیت، وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان می‌توانند در این زمینه همکاری داشته باشند. اگر کار علمی هم درکنارش داشته باشیم خیلی مهم است. در این زمینه می‌توان معاونت پرورشی و کتاب‌های درسی را هم درنظر گرفت.

علامتی در پایان گفت: تا هفته اول دی مکتوبات آماده و کمیته‌بندی انجام شود. همچنین درباره استان‌ها فکر شود که چطور دخیل باشند و این اتفاق به یک رویداد تبدیل شود. پیشنهاد برگزاری همزمان در تهران و استان‌ها بررسی و برآورد هزینه پیوست شود.

در این جلسه که بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ در دفتر مدیرعامل برگزار شد حامد علامتی مدیرعامل، محمود مروج معاون فرهنگی، هادی یوسف‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع، فرهاد فلاح دستیار مدیرعامل، لیلا بابایی مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای، روح‌الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست و قاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =