نشست هم‌اندیشی جشنواره‌ی «مشق عشق» در کانون سمنان

نشست هم‌اندیشی جشنواره‌ی «مشق عشق» با دعوت از مدیران کارگروه فرهنگی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری نشست هم‌اندیشی «مشق عشق» با دعوت از رشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کارگروه فرهنگی و تبلیغی دفاع مقدس، حسین شریف‌نیا معاون هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ابوالفضل دلارام کارشناس هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱، خبر داد و گفت: هدف از این نشست، ارائه‌ی گزارش از روند اجرایی فراخوان و برنامه‌ریزی آیین اختتامیه و برگزاری نمایشگاه آثار این جشنواره بود.

نشست هم‌اندیشی جشنواره‌ی «مشق عشق» در کانون سمنان

خدابخشی در ادامه‌ی سخنانش، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان و آشنایی آن‌ها با شهید قاسم سلیمانی را از اهداف اصلی جشنواره‌ی مشق عشق، عنوان و اظهار کرد: هم‌راهی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در تعمیق و اثربخشی فعالیت‌های این‌چنینی، بسیار مؤثر خواهد بود.

فلاح ضمن قدردانی از مدیرکل و مجموعه‌ی کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برای خلاقیت در ارائه‌ی برنامه‌ها و پرداختن به موضوعات مهم فرهنگی به‌ویژه شهید سلیمانی، بر هم‌راهی و مشارکت در برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره و تأمین اعتبار برنامه با هم‌کاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد.

وی در ادامه پیشنهاد داد: نمایشگاه آثار جشنواره‌ی مشق عشق هم‌زمان با نمایشگاه نقاشی و عکاسی در گالری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزار و از برگزیدگان نیز به‌صورت مشترک در روز دوشنبه ۱۲ دی سال جاری، تجلیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک‌شدن به پایان مهلت ارسال آثار جشنواره‌ی «فجر تا فجر» بر اطلاع‌رسانی گسترده و جلب مشارکت علاقه‌مندان و جامعه‌هدف به‌ویژه دانش‌آموزان و بارگذاری آثار در سامانه تا پایان آذرماه تأکید کرد.

نشست هم‌اندیشی جشنواره‌ی «مشق عشق» در کانون سمنان

فلاح هم‌چنین با اشاره به چگونگی اجرای طرح آموزش رایگان هنر ویژه نوجوانان و جوانان مثبت ۱۵ سال، از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواست تا اطلاع‌رسانی مناسب به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار، صورت گیرد و شرایط ثبت‌نام متقاضیان در سامانه فراهم شود.

وی افزود: مدرس کارگاه و هزینه آن از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تأمین و دوره‌ها در صورت به حد نصاب رسیدن متقاضیان به‌صورت رایگان، برگزار و گواهی‌نامه معتبر، صادر خواهد شد.

فلاح در پایان سخنانش تصریح کرد: به‌منظور مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی از طرح‌هایی که در حوزه‌ی کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله مشکلات حاشیه‌نشینی در شهرها، موضوعات خانوادگی و اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، پایداری خانواده، افزایش جوانی جمعیت و...، پیش‌بینی و از سوی مؤسسات و نهادهای فرهنگی اجرا شود، استقبال خواهیم کرد.

شریف‌نیا نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و قدردانی از تلاش مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بیان مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هفته‌ی جهانی مقاومت و ویژه‌برنامه‌ی «عطر بهشت» به میزبانی اعضای کانون پرورش فکری پرداخت و بر هم‌راهی و مشارکت نهادهای فرهنگی در برگزاری هرچه بهتر جشنواره‌ی مشق عشق، تأکید کرد.

وی در پایان پیشنهاد داد: از ظرفیت تمامی دستگاه‌های عضو کارگروه فرهنگی و تبلیغی دفاع مقدس برای برگزاری آیین پایانی این جشنواره استفاده شود.

نشست هم‌اندیشی جشنواره‌ی «مشق عشق» در کانون سمنان

گفتنی است، در بخشی از  این نشست که معاون فرهنگی و کارشناس هنری کانون سمنان حضور داشتند درخصوص تأیید طرح‌های پیشنهادی و چگونگی مشارکت در ساخت و تولید برنامه و آثار فاخر فرهنگی، هنری، دینی و ارزشی، تصمیم‌سازی و مقرر شد آیین اختتامیه‌ی بخش هنری و ادبی این جشنواره، هم‌زمان با اجلاسیه نماز استان در نیمه‌ی اول دی برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =