نشست تخصصی "بررسی عناصر خیال در اشعار قیصر امین پور" برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نشست تخصصی "بررسی عناصر خیال در اشعار قیصر امین پور" را به مناسبت هفته‌ پژوهش، برگزار کرد.

 به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان، نشست تخصصی "بررسی عناصر خیال در اشعار قیصر امین پور" را، با حضور فاطمه رشیدی، مدرس و مربی آفرینش‌های ادبی استان خوزستان، جمعی از مربیان و کارشناسان استانی، سه‌شنبه ۲۹  آذرماه ۱۴۰۱، به مناسبت هفته پژوهش، در فضای اسکای‌روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

فاطمه رشیدی در ابتدا با بیان خلاصه‌ای از زندگینامه‌ی قیصر امین‌پور، تصویرگرایی و ایجاز در آثار این شاعر معاصر را مورد بحث قرار داد و به تشریح چگونگی تأثیرپذیری هنرمند از جهان اطراف خود، پرداخت.

او افزود: یک شاعر از منظر و زاویه دید مختص خود، با جهان پیرامون ارتباط می‌گیرد و با شعور و آگاهی خود فرآیند شعریت بخشی به پدیده‌ها را آغاز کرده و پس از آن مصادیق و مفاهیم را شاعرانه می‌سازد.

وی در ادامه به چگونگی سیر و نحوه‌ی تحول اندیشه و دیدگاه‌های قیصر امین پور در خلق آثار کودک و بزرگسال اشاره کرد و توضیحاتی را ارائه داد.

مربی آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان در پایان، با بررسی آرایه‌های تشبیه، استعاره، تکرار ، کنایه و مجاز، ذهن مخاطبان را با مبحث صور خیال در آثار و مجموعه‌های کودک و بزرگسال قیصر امین‌پور، آشنا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =