بیستمین همایش آفرینش‌های عاشورایی کانون کرمان برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه بیستمین همایش آفرینش‌های عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، بیستمین همایش آفرینش‌های عاشورایی به همت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان سه‌شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با تقدیر از برگزیدگان در پنج بخش نقاشی، عکاسی، شعر، داستان و پادکست و برپایی کارگاه‌های تخصصی یک‌روزه ادبی، هنری و فرهنگی و نمایشگاه آثار برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

بنابر این خبر، بیستمین دوره این همایش با موضوع «عاشورا و خانواده» با فاصله هشت ساله از آخرین دوره آن در مرداد ۱۴۰۱ اعلام فراخوان داده است و اختتامیه آن با حضور برگزیدگان کودک و نوجوان و سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری عاشوراپژوه، در سالن باران اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار می‌شود.

همچنین مراسم اختتامیه این همایش به صورت زنده از طریق نشانی kerman.kpf.ir/room1  برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد.

این در حالی است که، همایش آفرینش‌های عاشورایی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) در برخی دوره‌ها به صورت کشوری و در برخی دوره‌ها به صورت استانی با محوریت شخصیت‌هایی چون حضرت رقیه(س)، امام حسن(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س)، حضرت علی‌اصغر(ع)، حربن یزید ریاحی و عبدالله‌بن‌حسن و ام‌البنین(س) ... و موضوعاتی چون عصر عاشورا، نماز ظهر عاشورا، اربعین، شگفتی‌های عاشورا و ... از سال ۱۳۷۴ آغاز به کار کرده است.

یادآور می‌شود، همایش آفرینش‌های عاشورایی در بخش‌های شعر، داستان، قصه‌گویی، نقاشی، عکاسی، سفال‌گری، مقاله و پژوهش، نشریه دیواری و الکترونیکی، خوشنویسی، نقالی و پرده‌خوانی، نمایش و پادکست برگزار می‌شود و انتشار مجموعه آثار برگزیده، تدوین و انتشار مجموعه‌های تحقیقی و پژوهشی عاشورایی، نشریات ادبی مذهبی به صورت گاهنامه و نشست با اساتید برجسته و پرورش حس دینی در کودکان و نوجوانان استان از ثمرات آن بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =