درخشش عضو نوجوان کانون دامغان در جشنواره‌ی داستان آفرینش

اثر عضو نوجوان انجمن ادبی لبخند انار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان در سومین جشنواره‌ی داستان آفرینش، برگزیده شناخته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، اثر زینب جهان‌پرور عضو نوجوان انجمن ادبی لبخند انار و مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان در سومین جشنواره‌ی سراسری داستان آفرینش با موضوع «داستان‌های دیار» با رویکرد ادبیات بومی و اقلیمی و شعار «تو را ای کهن‌ بوم و بر دوست دارم»، از مجموع ۳۱۹ اثر ارسالی از سراسر کشور به دبیرخانه‌ی این رویداد ادبی، برگزیده شناخته شد.

مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون سمنان اظهار داشت: اعضای کانون در سه گروه سنی نونگاه ۱۲+ سال، نوجوان ۱۵+ سال و ارشد ۱۸+ سال، طی دو ماه فرصت داشتند تا زیر نظر مربیان و کارشناسان ادبی کانون، آثارشان را خلق کنند و در کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی مورد نقد و بررسی قرار دهند.

وی افزود: در این بازه‌ی زمانی برای اعضای داستان‌نویس و علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره، یک کارگاه دو ساعته درباره‌ی شاخص‌ها، ویژگی‌ها و معیارهای ادبیات داستانی اقلیمی با تدریس حسین قربانزاده نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در قالب وبینار برگزار شد.

نصیری یادآور شد: افسون امینی، مینا حدادیان و هادی خورشاهیان به‌عنوان داوران مرحله‌ی پایانی این جشنواره، رعایت عناصر داستانی، ایده‌پردازی و نگاه تازه، پرداختن به ویژگی‌های ادبیات داستانی اقلیمی و... را از ملاک‌ها و معیارهای بررسی آثار برشمردند.

وی در پایان تصریح کرد: فراخوان سومین جشنواره‌ی سراسری داستان آفرینش از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ هم‌زمان با سال‌روز تولد هوشنگ مرادی‌کرمانی؛ نویسنده نامدار ایران منتشر شد و اعضای کارگاه‌های داستان و انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون را به خلق جهان داستانی با ویژگی‌ها و شاخص‌های ادبیات بومی و اقلیمی دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =