خیمه‌گاه عاشورایی برپا شد

بیستمین همایش آفرینش‌های عاشورایی با برپایی محافل فرهنگی، هنری و ادبی همراه شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه بیستمین همایش آفرینش‌های عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با موضوع«عاشورا و خانواده» سه محفل فرهنگی، هنری و ادبی برای تولید آثار پادکست، نقاشی و عکاسی و نقد و بررسی  شعر و داستان برگزار شد.

بنابر این خبر، برگزیدگان کودک و نوجوان بیستمین همایش عاشورایی در محفل فرهنگی و کارگاه پادکست با الهام گرفتن از صحبت‌های مهمانان مراسم افتتاحیه ابتدا با مراحل ساخت پادکست از سوی فائزه خسروی مربی مرکز فرهنگی‌هنری کانون بردسیرآشنا شدند و سپس به خلق آثاری با مضامین عاشورایی پرداختند.

همچنین، در محفل هنری این روز تعدادی از برگزیدگان عکس‌هایی از طبیعت و فضای معنوی همایش گرفتند و مورد نقد و بررسی قدسیه زنگی‌آبادی و نجمه مهدی‌پور مربیان آفرینش‌های هنری کانون استان قرار گرفت.

نقاشی روی بوم با رنگ آکرولیک با الهام از چند تصویرعاشورایی با موضوع خانواده فعالیت دیگر خیمه هنری بیستمین همایش عاشورایی کانون کرمان بود. آثار نقاشی خلق شده با راهنمایی مهین شهمرادزاده و مژگان ابراهیم‌پور کارشناسان آفرینش‌های هنری استان و سفانه اسکندری، افسانه کرمی، حمیده قاضی‌زاده، نگین خاندانی مربیان آفرینش‌های ادبی در نوبت عصر و در مراسم اختتامیه به نمایش در خواهند آمد.

برهمین اساس، در محفل ادبی همایش برگزیدگان، شعر و داستان‌های‌شان را خواندند و ریحانه یزدانی، تابنده نخعی، زهرا میریان، سمیه غلامرضاپور، زهرا قدیری و زهره علیایی مربی آفرینش‌های ادبی کانون استان آن‌ها را نقد و بررسی کرده و برای کامل شدن آن‌ها راهکارهایی ارایه کردند.

این درحالی است که، در مراسم افتتاح این همایش عاشورایی که با حضور حجت‌الاسلام سجادی نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر، احمد دهقان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، حسین شهابی دبیر تخصصی جشنواره بین‌المللی شعر سرو و مربیان و برگزیدگان همایش بیستم، نجمه‌خاتون خداترس سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: همزمانی بیستمین همایش عاشورایی با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را حکمت الهی می‌دانم. کما اینکه تمام فاطمه(س) حسین(ع) است و تمام حسین(ع)، فاطمه(س) است و هر دو تجلی وجود و حضور هم هستند.

احمد دهقان عضو قدیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم تشریح کرد: عاشورایی بودن در فاطمه معنا پیدا می‌کند و خانواده برای عاشورا و با خانواده در عاشورا مفهوم قابل تاملی  است. زندگی عقیده و جهاد است و عقیده ماموریت آفرین است و ماموریت عاشورا ماموریتی خانوادگی بود. عاشورا برای خانواده عشق و محبت است و تابلوی چند ساعته عاشورا که مسیر تاریخ را عوض کرد حکایت عشق است.

مراسم اختتامیه بیستمین همایش آفرینش‌های عاشورایی به همت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، سه‌شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور برگزیدگان بخش‌های شعر، داستان، نقاشی، عکاسی و پادکست در دو نوبت صبح و عصر در سالن باران این اداره‌کل برگزار می‌شود.

خیمه‌گاه عاشورایی برپا شد

خیمه‌گاه عاشورایی برپا شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =