برگزیدگان جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» اعلام شدند

برگزیدگان و نفرات شایسته تقدیر جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در سال ۱۴۰۱ و با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی‌ و همدلی، جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی‌‎های کشوری را که در فرسنگ‌ها دورتر از ایران است، به تصویر بکشند.

بر این اساس فراخوان نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» مهر ۱۴۰۱ همزمان با هفته ملی کودک منتشر شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

محورهای موضوعی این فراخوان، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، آداب و رسوم و فرهنگ چین، افسانه‌های چینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین و... بود.

شرکت‌‎کنندگان این جشنواره گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال (کودک) و ۱۲ تا ۱۶ سال (نوجوان) بودند.

شایان ذکر است تعداد آثار دریافتی از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان‌ها و شرکت‌کنندگان آزاد در بخش کودک (۷ تا ۱۱ سال) ۳۰۱ اثر و در بخش نوجوان (۱۲ تا ۱۶ سال) ۱۲۶ اثر بود.

نتایج جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» اعلام شد
دیانا قلیانی، ۱۴ ساله، مرکز دو مهاباد، استان آذربایجان غربی

داوری جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» روز دوشنبه ۲۸ آذر ١۴٠١ از سوی فاطمه توکلی‌نیا، معصومه فاضلی‌مقدس و رضا عبدلی برگزار شد.

هیئت داوران از میان آثار، ۶ اثر در بخش کودک و ۶ اثر در بخش نوجوان را برگزید و ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان شایسته تقدیر معرفی شد.

مراسم گشایش نمایشگاه و آیین قدردانی از برگزیدگان این جشنواره در ماه دی ۱۴۰۱ با مشارکت کانون و سفارت جمهوری خلق چین برگزار خواهد شد.

بر اساس این خبر، در این نمایشگاه در مجموع ۷۰ اثر شامل ۲۲ اثر برگزیده و شایسته تقدیر و ۴۸ اثر منتخب دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

فهرست اسامی اعضای برگزیده و شایسته تقدیر جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»

نقاشی‌های برگزیده کودک و نوجوان جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»

اعضای راه­‌یافته به نمایشگاه «سرزمین افسانه‌­ها»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =