کد خبر: 321516
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
بازدید 332
بیستمین همایش عاشورایی کانون کرمان پایان یافت

بیستمین همایش آفرینشهای عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با تقدیر از برگزیدگان و سخنرانی محمدرضا سنگری به کار خود خاتمه داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان کرمان، بیستمین همایش آفرینش‌های عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با تقدیر از ۱۲ برگزیده بخش نقاشی، ۱۱ برگزیده بخش عکاسی، ۱۴ برگزیده بخش پادکست، ۵ برگزیده بخش شعر و ۱۳ برگزیده بخش داستان و سخنرانی محمدرضا سنگری عاشوراپژوه به کار خود پایان داد.

بنابر این خبر، محمدرضا سنگری نویسنده، محقق و عاشوراپژوه هم‌راستا با موضوع همایش بیستم یعنی «عاشورا و خانواده «داستان هفت خانواده که در قرآن آمده است را روایت کرد و بیان داشت: عنصر نابودکننده اولین خانواده تاریخ بشریت یعنی آدم و حوا و فرزاندشان حسد بوده است.

وی سپس حکایت راز سیب سرخ و کربلا را تشریح کرد و از۶۲ خیمه و هفت خانواده همراه امام‌حسین(ع) درکربلا گفت و دو کتاب خودشان» حواریون حسین(ع)»  و «خانه و خانواده آرمانی از نگاه امام‌حسین(ع) » را معرفی کرد.

مراسم اختتامیه بیستمین همایش آفرینش‌های عاشورایی با خوانش شعر از سوی زهرا میریان مربی  ادبی کانون شهربابک و مهلا پور خدابخش عضو کانون شهربابک و پخش پادکست فاطمه ترابی عضو کانون  پاریز ادامه یافت.

بیستمین همایش عاشورایی کانون کرمان پایان یافت

بیستمین همایش عاشورایی کانون کرمان پایان یافت

همچنین نقالی لیلی خسروی و سیدعلی حسینی  با موضوع حضرت عباس(ع) و شهید حاج قاسم سلیمانی زینت بخش این محفل بود.

بیستمین همایش عاشورایی کانون کرمان پایان یافت

در پایان هم سمیه یاوری دبیر بیستمین همایش آفرینش‌های عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیانیه هیات داوران را به شرح زیر قرائت کرد:

«السلام علیک یا امی، یا فاطمه‌زهرا(س)... السلام علیک یا اباعبدالله(ع)

کاروان بیستمین همایش آفرینش‌های عاشورایی از اوایل امسال به راه افتاد و عاقبت توفیق حاصل شد تا روز شهادت خانم حضرت فاطمه زهرا(س) به اختتامیه برسد در حالی‌که به همت کودکان و نوجوانان همیشه بیدار عاشورایی‌مان و همت مربیان‌شان که تربیت یافتگان ۱۹ دوره گذشته در محافل انس بوده و هستند، ۷۰۰ اثر فاخر و ارزشمند به عشق مولایمان اباعبدالله (ع) و با نگاه پرمهر خانم حضرت فاطمه زهرا(س) آفریده شد.

خونی که ز پیشانی تو جاری شد

سرسبزترین بهار بیداری شد

آن سر که به روی نیزه‌ها گشت بلند

آیینه‌ی روشن فداکاری شد

برگزاری این همایش و آثار رسیده نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان ما در همه‌ی مناطق و شهرهای دور و نزدیک به برکت نام اباعبدالله (ع) بیدار و خلاق و پرتوان آماده‌اند تا در مکتب آقا اباعبدالله(ع) شاگردی کنند و بیاموزند و بیافرینند. همان‌گونه که استاد و حامی همیشه همراه همایش‌های عاشورای‌مان جناب آقای دکتر سنگری در سال‌های گذشته به این مهم اشاره و تاکید داشته‌اند. مضمون عاشورا و کربلا چنان گسترده و عمیق است که برای یک عمر عاشقی، تعمق، تدبر و آموختن و سال‌ها برگزاری همایش و آفریدن جا دارد و به قول معروف استاد سنگری : «این از برکات واقعه ی عظیم عاشورا و کربلاست.»

تلفیق خدا و خون فقط پیکر توست

خورشید گلی از چمن حنجر توست

شب وقف مدار چشم‌هایت مولا

صبح، آینه‌ی دستِ بهارآور توست

از وقتی که با نام الهی برای بیستمین همایش عزم‌مان را جزم کردیم، روز و شب‌مان بهاری شده است و این بهار با آثار زیبای کودکان و نوجوانان به گُل نشسته است.  در زمستان دی ماه ۱۴۰۱، در روز شهادت بانوی دو عالم با اذن از این دو بزرگوار،  تقدیر می‌کنیم از خالق برترین آثار حاضر در برنامه از ۵ بخش : نقاشی، عکاسی، پادکست، شعر و داستان. امید که قبول افتد.»

بیستمین همایش عاشورایی کانون کرمان پایان یافت

اسامی برگزیدگان کودک و نوجوان بیستمین همایش آفرینش‌های عاشورایی را اینجا مشاهده بفرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =