آشنایی با عکاسی آئینی در انجمن عکاسان کانون سمنان

اعضا و مربیان انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در جلسه‌ی بیست‌وششم با عکاسی آئینی و چرایی اهمیت آن، آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مژگان سیدمفید مربی هنری مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان و نماینده انجمن عکاسان نوجوان استان از برگزاری بیست‌وششمین ‌جلسه‌ی مجازی این انجمن، چهارشنبه هفتم دی ۱۴۰۱ با دعوت از لیلاسادات خوانساری کارشناس مرکز آفرینش‌های هنری کانون همدان، خبر داد و گفت: اعضا و مربیان در این نشست با عکاسی آئیینی و چرایی اهمیت آن آشنا شدند.

خوانساری با بیان این‌که عکاسی آئینی از زیرشاخه‌های عکاسی مستند و مستند اجتماعی است، گفت: این ژانر به‌نوعی اشاعه‌دهنده‌ی فرهنگ و آئین‌های جامعه یا منطقه است و برای مثال، عکاسی از مراسم شب یلدا می‌تواند جلوه‌ای از عکاسی آئینی باشد.

وی افزود: عکاسی از موضوعات مذهبی نیز از زیرمجموعه‌های عکاسی آئینی است و البته نبایست عکاسی آئینی را فقط در عکاسی با موضوعات مذهبی دید.

مهمان انجمن عکاسان کانون سمنان با ارائه‌ی چند نمونه عکس از آیین‌های مختلف در سراسر جهان درخصوص چگونگی کسب مؤفقیت در زمینه‌ی عکاسی آئینی، تصریح کرد: در این ژانر، بایست آگاهی کامل و درک وسیعی از موضوعی که از آن عکاسی می‌کنیم، داشته باشیم، زاویه دید و انتخاب مکان دوربین در این‌که مؤفق به گرفتن عکسی اثرگذار شویم بسیار اهمیت دارد، در انتخاب بهترین نور، دقت کنیم، توجه به جزئیات در درک بیش‌تر موضوع، اهمیت دارد، به ترتیب و روال خاص مراسم نیز توجه داشته باشیم، در ثبت عکس دقت کنیم تا واقعیت را همان‌گونه که هست بیان کرده و به‌عبارتی قضاوت و یا داوری در عکس خود نداشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =