شکل‌گیری ارتباط میان مربیان کانون و نوجوان‌ها اتفاق خوب جشنواره داستان آفرینش

هادی خورشاهیان داور سومین جشنواره داستان آفرینش کانون معتقد است برگزاری این رویداد ادبی فرصتی فراهم می‌کند تا آثار نوجوان‌ها دیده شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هادی خورشاهیان داور سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش درباره آثار حاضر در این جشنواره گفت: باتوجه به موضوعی بودن جشنواره و محدود بودن بچه‌ها از نظر فضاسازی، دیالوگ و موضوع، آثار دریافت شده کارهای خوبی بود. به این معنا که از بین ۱۳۷ اثر حدود ۶۰ اثر از آثار خوبی بودند که البته می‌شد تعداد بیشتری باشند.

وی افزود: بعضی آثار داستان خوبی بود اما خیلی اقلیمی نبود، وگرنه از نظر تکنیک نیمی از بچه‌ها داستان‌هایشان خوب بود چون بیشتر بچه‌ها کسانی هستند که در برنامه‌های کانون و در کنار مربی‌ها فعالیت دارند.

این نویسنده و شاعر اظهار کرد: شرکت‌کننده‌ها از گروه سنی ۱۲ - ۱۳ سال تا حدود ۲۲ سال بودند و آثارشان از نظر کیفیت خیلی خوب بود. ما در بررسی آثار با خواندن بسیاری از کارها قوت می‌گرفتیم.

شکل‌گیری ارتباط میان مربیان کانون و نوجوان‌ها اتفاق خوب جشنواره داستان آفرینش

خورشاهیان تصریح کرد: با توجه به زندگی امروز از بچه‌های این سن و سال نمی‌شود توقع زیادی داشت که از آیین‌ها مطالب زیادی بدانند و تسلط کامل داشته باشند. اما جشنواره داستان آفرینش که با موضوع «داستان دیار» برگزار شد فرصتی بود تا نوجوان‌ها به یک موضوع فکر کنند، با دیگران مشورت کنند و اطلاعات زیادی به دست بیاورند. محتوای آثار نشان می‌داد بچه‌ها موضوع را خوب گرفته بودند و می‌دانستند ما از آنها چه می‌خواهیم.

شکل‌گیری ارتباط میان مربیان کانون و نوجوان‌ها اتفاق خوب جشنواره داستان آفرینش

وی گفت: من با جشنواره زیاد موافق نیستم، به این دلیل که دادن موضوع، ذهن بچه‌ها را محدود می‌کند. وقتی ما در یک حوزه محدود از آن‌ها کاری می‌خواهیم سعی می‌کنند در راستای همان موضوع بنویسند. ذات نوشتن این است که ذهن آزاد باشد و هر چه دوست دارند بنویسند.

داور جشنواره داستان آفرینش ادامه داد: اما تعدادی از بچه‌هایی که در این جشنواره شرکت کردند در کانون پرورش فکری حضور داشتند و خودشان نویسنده بودند، یعنی اینطور نبود که تازه شروع کرده باشند. اگر فرض را بر این بگیریم که این بچه‌ها در آغاز راه هستند یا حتی بعضی از آن‌ها داستان اولشان باشد برنامه‌های این‌چنینی برایشان فرصت خوبی است و جشنواره برای این بچه‌ها خوب است چون این امکان را فراهم می‌کند تا کارشان دیده شود.

شکل‌گیری ارتباط میان مربیان کانون و نوجوان‌ها اتفاق خوب جشنواره داستان آفرینش

وی بیان کرد: قرار است با برگزاری اردو و نشست‌های مختلف نویسندگان شرکت‌کننده در جشنواره به تهران بیایند و باتوجه به اینکه خیلی از بچه‌هایی که در این جشنواره شرکت کردند از مناطق روستایی و کم‌برخوردار هستند با این اتفاق بسیار موافق هستم.

هادی خورشاهیان در پایان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره سراسری داستان آفرینش را به بهترین شکل و با برنامه‌ریزی برگزار کرده است و ارتباط میان بچه‌ها و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه از اتفاق‌های خوب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =