مدیران آموزش و پرورش گیلان گردهم‌آمدند

چهارمین نشست هماهنگی مدیران اداره‌های کل آموزش و پرورش استان گیلان به‌منظور بررسی روند اجرای برنامه‌های مصوب جلسه‌های گذشته و ترسیم افق‌های همکاری‌های مشترک ۱۱ دی ۱۴۰۱ برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان در رشت صورت‌گرفت و اعضای شورا نگاهی ویژه به تحقق مصوبات جلسه‌های پیشین، برنامه‌ریزی جهت برطرف‌سازی موانع و ایجاد زمینه‌های لازم برای افزایش گستره فعالیت‌ها و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی استان داشتند.

طرح«کانون‌مدرسه» بسترساز شکوفایی استعدادهاست

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این نشست با ابراز خرسندی از برگزاری مستمر این نشست‌ها و اهتمام متولیان عرصه فرهنگ درجهت تحقق برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، به تشریح طرح‌  «کانون‌مدرسه» و دست‌آوردهای این حرکت ساختارمند پرداخت.

مدیران آموزش و پرورش گیلان گردهم‌آمدند
سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

سیدجلیل میرعظیمی، کشف و شکوفایی استعدادهای کودکان در سایه همراهی دو مجموعه متولی آموزش و پرورش را از اهداف این طرح دانست و با خاظرنشان‌کردن نقش کانون به‌عنوان مکمل و همراه نظام آموزشی کشور اظهارداشت: حضور دانش‌آموزان در مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری و هم‌گرایی معلمان و مربیان، به شکل‌گیری حرکتی فرآیندمحور در مسیر ارایه هم‌زمان آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم کمک‌می‌می‌کند.

وی در همین‌حال از برگزاری جلسه ‌هم‌اندیشی مسئولان دو مجموعه، به میزبانی کانون خبرداد و اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیش‌برد برنامه‌های این طرح را محور این نشست عنوان‌کرد.   

ضرورت دست‌یابی به اهداف در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت نسلی مومن، متخصص، انقلابی و ارزشی از دیگر دست‌آوردهای تعاملات فرهنگی است که در صحبت‌های میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

مدیران آموزش و پرورش گیلان گردهم‌آمدند

لزوم مساعدت دستگاه‌های متولی جهت تجهیز کانون، به ویژه مرکز تخصصی علوم و نجوم این مجموعه در شهر رشت ، تاکید بر  اهمیت برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی و اجرای ویژه‌برنامه‌های سالگرد سردار سپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی، بخش پایانی سخنان سیدجلیل میرعظیمی در شورای هماهنگی مدیران آموزش و پرورش استان گیلان بود.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، رسالت متولیان حوزه فرهنگ

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان  ضمن خوش‌آمدگویی به مسئولان اداره‌های کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه فرهنگیان و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، به اهمیت برگزاری این جلسه‌ها و فرصت‌سازی برای نظام آموزشی اشاره و به طرح اهم موضوع‌های مورد توجه این مجموعه پرداخت.

مدیران آموزش و پرورش گیلان گردهم‌آمدند
محمد فائزی، مدیر کل آموزش و پرورش استان

محمد فائزی برهمین اساس نیز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را رسالت متولیان حوزه فرهنگ عمومی و شاخصی برای سنجش توفیق در عرصه فرهنگ دانست و با بیان این که عادی‌سازی مظاهر بی‌حجابی در تعارض با باورهای ایرانی‌اسلامی است، بر ضرورت آگاهی‌بخشی و محدودسازی خدمات‌رسانی به افراد بدحجاب تاکیدکرد.

لزوم مولدسازی منابع و سرمایه‌ها نیز از موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های فائزی مورد توجه قرارگرفت و وی با ضروری ارزیابی‌کردن خودکفایی آموزش و پرورش و تشکیل کارگروه حقوقی در این حوزه گفت: لازم است آورده‌های این مجموعه افزایش یافته و با تلاش و پیگیری، درجهت فرصت‌سازی از موقعیت‌ها ورفاه فرهنگیان اقدام‌شود.

فعال‌سازی کتاب‌خانه‌های مدارس شبانه‌روزی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز سیار کانون پرورش فکری درجهت توسعه برنامه‌های فرهنگی نیز ازدیگر مواردی بود که در صحبت‌های مدیرکل آموزش و پرورش به آن اشاره شد.

وی هم‌چنین از لزوم تسریع در فرآیند ساخت مدرسه شهید علی‌اصغر مبرهن و بازسازی دیوار مدرسه ایثارگران شهرستان رشت سخن‌به‌میان آورد و تعمیر و تجهیز کارگاه‌ها و تاسیسات هنرستان‌های کشاورزی و شهید خداددادی بندرانزلی را از سوی اداره‌کل نوسازی خواستارشد. 

تکریم دانشجو ضروری است

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان نیز صحبت‌های خود را با اشاره به نقش اثربخش نشست‌های هم‌اندیشی مسئولان آموزش و پرورش آغازکرد و با ارایه توضیح در ارتباط با روند اجرایی‌شدن مصوبات گذشته، از برنامه‌های پیش‌رو سخن‌گفت.

مدیران آموزش و پرورش گیلان گردهم‌آمدند
ابراهیم صفری، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان

ابراهیم صفری، تعیین تکلیف اسناد ملکی فضاهای مورد استفاده دانشگاهیان را ضروری دانست و بر ضرورت پیش‌برد این امر با تکیه بر دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش تاکیدکرد.

تشریح طرح‌های پیشنهادی خیّرین جهت احداث مسجد ‌جامع و درمانگاه در پردیس دانشگاهی بنت‌الهدی صدر شهرستان رشت، خاطرنشان‌کردن اهمیت اختصاص خوابگاه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها و تکریم دانشجویان با ایجاد بسترهای مناسب، از موضوع‌های محوری سخنان صفری بود.

او درهمین‌حال، استفاده از ظرفیت‌های انسانی آموزش و پرورش و حضور این نیروها به صورت‌پاره وقت؛ به ویژه در زمان برگزاری آزمون‌های پایان ترم پردیس‌های دانشگاهی را خواستارشد و از مساعدت‌های صورت‌گرفته در این زمینه قدردانی‌کرد.

 تعیین تکلیف املاک مازاد دستگاه‌ها، ضرورت دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان هم به تشریح برنامه‌های این اداره‌کل پرداخت و پیگیری روند فروش املاک مازاد دستگاه‌ها را یک اولویت خواند.

مدیران آموزش و پرورش گیلان گردهم‌آمدند
مجید دقیق، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان

مجید دقیق در همین زمینه به دستور ریاست ‌جمهوری و مصوبات کشوری اشاره‌داشت و با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف املاک مازاد و ضرورت معرفی افراد متخصص برای تسریع در این امر گفت: رایزنی با دستگاه‌ها درجهت نیل به این هدف، در صدر برنامه‌هاست.

او صحبت‌های خود را با اشاره به اقدام‌های صورت‌گرفته به پیش‌برد و با خاطرنشان‌کردن اختصاص‌بودجه برای تکمیل مدرسه شهید علی اصغرمبرهن شهر رشت تا دهه فجر سال جاری تصریح‌کرد: تعمیر و تجهیز مدارس و هنرستان‌ها نیز با توجه به منابع موجود در دستورکار قراردارد.

شایان‌ذکر است، این نشست براساس تصمیم‌های اتخاذشده در سی‌وششمین اجلاس روسای آموزش و پرورش و با تاکید وزیر این وزارتخانه ۱۱ دی ۱۴۰۱ به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در رشت برگزارشد وهم‌اندیشی و هم‌گرایی جهت برطرف‌سازی موانع پیش‌روی نظام آموزشی استان، ترسیم چشم‌انداز برنامه‌ها و فراهم‌سازی بسترهای لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل نیز در دستور کار قرارداشت.

شایان‌ذکر است، اداره ‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و دانشگاه فرهنگیان استان گیلان به ترتیب میزبانی ۳ جلسه گذشته را برعهده‌داشتند.

مدیران آموزش و پرورش گیلان گردهم‌آمدند

مدیران آموزش و پرورش گیلان گردهم‌آمدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =