نسخه الکترونیک کتاب «همچون پدر، مهربان» منتشر شد

به مناسبت فرارسیدن سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی نسخه الکترونیک کتاب «همچون پدر، مهربان» شامل آثار برگزیده نخستین مهرواره نقاشی و خوشنویسی با موضوع شهید سلیمانی و سایر شهدای مقاومت منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب که شامل آثار نقاشی‌ و خوشنویسی کودکان و نوجوانان است در سال ۱۳۹۹ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برای گروه سنی بالای ۷ سال (نوخوان) منتشر و نمایشگاهی از این آثار برگزار شد.

در مقدمه این کتاب که از سوی «قاسم تنها» فرمانده سابق بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس شورای سیاستگذاری نخستین مهرواره «همچون پدر، مهربان» نوشته شده آمده است: یکی از دستاوردهای فرهنگی هر ملتی خلق و معرفی اسطوره‌ها و ابرقهرمانان به‌عنوان عاملی مؤثر بر فرهنگ عمومی است که دارای نیروی محرکه‌ی قوی و نافذ در ساختارهای قدرت و جریان‌های فرهنگی-اجتماعی است. ابرقهرمانان نمونه‌های انسان آرمانی و میوه‌های به کمال رسیده‌ی هر فرهنگ به شمار می‌آیند و چارچوب معنایی یک نظام فرهنگی را متجلی می‌کنند.

نسخه الکترونیک کتاب «همچون پدر، مهربان» منتشر شد

وی با بیان این که جهان پرشتاب امروز از دریچه‌ی صنعت فرهنگی و رسانه‌های تصویری برای عرضه‌ی اسوه‌های برگزیده‌ی انسانی علیرغم دستیابی به انواع فناوری‌ها از نیروهای پوشالی، تخیلی و نازلی بهره می‌برد افزوده است: ابرقهرمانان اغلب در سایه‌ی اتفاقات تصادفی، نیروهای خارق‌العاده‌ای در خود می‌یابند که به آنها کمک می‌کند تا الگوی انسانی جهان غرب را به تصویر کشند. ابرقهرمانان قرن بیست‌ویک با برخورداری از توان جسمی برتر ضمن ترغیب به مصرف‌گرایی و دستیابی به یک جامعه‌ی همگن و ترویج سبک زندگی مدرن به مبارزه با نیروهای شرور می‌پردازند.

«تنها» در ادامه با تاکید بر این‌که روایت قهرمان‌سازی آنها درصدد تفهیم و تعمیق اندیشه‌ی سرمایه‌داری، امنیت، جنگ، هویت و تغییر نقشه‌ای جنسیتی، تفاوت‌های نژادی و مذهبی و مسائل زیست محیطی است یادآور می‌شود که درونمایه‌ی این روایت‌ها اغلب از ارزش‌های اجتماعی و زیبایی‌های نهفته‌ی انسانی و درونمایه‌های اخلاقی، تهی است. در این میان فرهنگ‌های کهنسال سرشار از ابرقهرمان‌های بلامنازعی هستند که حدیث نفس افسانه‌های مشرق زمین را یادآورند که اگرچه در صفحات تاریخ کمرنگ می‌شوند ولی همواره تکرار می‌شوند.

نسخه الکترونیک کتاب «همچون پدر، مهربان» منتشر شد

او از شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان سرباز محبوب وطن و ابرقهرمان فرهنگی یاد می‌کند که جهان‌بینی و نگرش خاصی به جهان پیرامون دارد و می‌گوید: او اسوه‌ی انسانی سرزمینی است که معتقدند برای ابرقهرمان بودن لزوما به توانایی فوق بشری نیاز نیست. او هوش وافر، حس انسان‌دوستی، میل به فداکاری، سخت‌کوشی، شجاعت و مقاومت در برابر نیروهای عصیانگر و قدرت‌های شرور را با ایمان و امر قدسی پیوند می‌دهد و هویت دینی فرهمندی را به رخ می‌کشاند که چون تمام ابرقهرمان‌های تاریخ کهن سرزمینش ناجوانمردانه کشته می‌شوند.

فرمانده سابق بسیج کانون در وصف شهید سلیمانی می‌افزاید: اخلاق، ایمان و اخلاص در عمل، او را فردی محبوب در دل آحاد ملتمان و تمامی ملت‌های آزاده‌ی جهان ساخت و کودکان و نوجوانان که نماد بهترین خصوصیات و عواطف انسانی هستند نمونه‌ی بارز دلسپاری به این انسان والا هستند که شعور و احساس‌شان را با جان و مهر درهم آمیخته و در قامت آثار هنری برای تعالی فرهنگی نام و یاد او را به یادگار گذاشتند.

نسخه الکترونیک کتاب «همچون پدر، مهربان» منتشر شد

بر اساس این گزارش کانون پرورش فکری به مناسبت سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی نسخه الکترونیک این کتاب ۱۶۸ صفحه‌ای را در سایت کانون به نشانی www.kanoonnews.ir بارگذاری کرده است.

این کتاب شامل مجموعه آثار برگزیده مهرواره نقاشی و خط با موضوع شهید سلیمانی و سایر شهدای مقاومت و با عنوان «همچون پدر، مهربان» است.

توضیح‌های این کتاب به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو زیر هر اثر منتشر شده است.

نسخه الکترونیک کتاب «همچون پدر، مهربان» آثار برگزیده مهرواره نقاشی و خط با موضوع شهید قاسم سلیمانی

نسخه الکترونیک کتاب «همچون پدر، مهربان» منتشر شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =