وبینار توجیهی کانون مدرسه در کانون سمنان

وبینار توجیهی شیوه‌نامه‌ی طرح کانون مدرسه از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، وبینار توجیهی شیوه‌نامه‌ی طرح کانون مدرسه ویژه مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صبح چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ برگزار شد.

سکینه پارسا کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون سمنان و مسئول اجرای طرح کانون مدرسه در استان اظهار داشت: شورای فرهنگی به‌منظور برنامه‌ریزی و نحوه‌ی اجرایی‌شدن شیوه‌نامه، تشکیل و اعضای کمیته‌ی اجرایی طرح متشکل از مدیرکل استان به‌عنوان رئیس کمیته، معاون اداری‌مالی، معاون فرهنگی، روابط‌عمومی، حراست، انفورماتیک، کارشناس‌مسئول، کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و آموزش و پژوهش، تعیین شد.

وی افزود: «کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم‌نامه‌ی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و در یک فرایند سه‌ساله اجرا خواهد شد و در گام نخست با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت‌ها و اهداف آن اجرا می‌شود و دانش‌آموزان در قالب بازدید یک‌روزه در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، حضور یافته و یک‌روز را در فضای کانون سپری خواهندکرد.

پارسا در ادامه‌ی سخنانش گفت: از مربیان متخصص و توانمند کانون استان انتظار می‌رود ضمن فراهم‌آوردن فضایی جذاب و دل‌نشین برای مخاطبان به ارائه‌ی فعالیت‌های خلاق که معرف خدمات فرهنگی کانون باشد و مخاطبان را به بهره‌گیری از امکانات کانون ترغیب کند، بپردازند.

وبینار توجیهی کانون مدرسه در کانون سمنان

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون سمنان نیز هدف از اجرای این طرح را علاوه بر بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی طرفین برای توسعه‌ی فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری، آشنایی کودکان و نوجوانان، والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی‌هنری کانون، فراهم‌سازی بستر مناسب برای جذب اعضای جدید در مراکز و ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه و کتابخوانی، عنوان و اظهار کرد: دانش‌آموزان دختر و پسر پایه‌ی دوم تا ششم ابتدایی از ابتدای دی سال جاری تا نیمه‌ی اول اردی‌بهشت سال ۱۴۰۲ می‌توانند در فعالیت‌ها و کارگاه‌های مراکز فرهنگی‌هنری مجری طرح شرکت کنند و در صورت تمایل، مطابق با مقررات و تخفیف ۵۰ درصدی، عضو مرکز شده و در ساعات فراغت‌شان به مرکز مراجعه کنند.

گفتنی است، چگونگی فرآیند برنامه‌ریزی و اجرای طرح در مراکز، مستندسازی و ثبت گزارش، منابع آموزشی پیشنهادی و پاسخ به پرسش مسئولان، از دیگر مطالب بیان‌شده در این نشست مجازی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =