نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان در کانون سمنان

نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه‌ی فجر به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن کوثر سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه‌ی فجر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس خرمیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، صبح دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ در سالن کوثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان در کانون سمنان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از برگزاری این نشست به نیت یکی از بزرگ‌ترین اتفاق‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دعوت از فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان به‌عنوان سرمایه‌های آینده‌ساز جامعه، اظهار داشت: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد در تداوم و استمرار چنین نشست‌هایی، کوشا باشیم تا توفیقاتی که بر مبنای تعالیم اسلامی دین ما باشد، به دست آوریم.

نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان در کانون سمنان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خرمیان در ادامه با اشاره به سال‌روز شهادت سرلشکر پاسدار حاج‌احمد کاظمی و بیان خاطره‌ای از این شهید والامقام از زبان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، رمز مؤفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران را اخلاص در انجام کارها برشمرد.

وی با بیان هدف اصلی جریان‌های اخیر مبنی بر ایجاد شکاف بین نسل‌های انقلاب، گفت: تمام فواصلی که بین نسل اولی‌ها و نسل دومی‌ها بود و مقام معظم رهبری در گام دوم در زمینه‌ی تمدن‌سازی نظام اسلامی در جهان به آن اشاره داشت، جوانان بودند.

نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان در کانون سمنان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان هم‌چنین با اشاره به دیدار اخیر اقشار بانوان با رهبری عظیم‌الشأن، یادآور شد: حضرت آیت‌الله خامنه­‌ای به صراحت فرمودند که «حجاب شریعت است و یک ضرورت شرعی است و برخلاف ادعای رسانه­‌های برانداز، زنان ضعیف‌الحجاب، مخالف اسلام و انقلاب نیستند؛ بلکه دل­ در گرو فرهنگ دینی و جبهه‌ی انقلاب اسلامی دارند.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خرمیان در پایان سخنانش از اعضای کمیته کودک و نوجوان خواست تا به ظرفیت‌ها و پتانسیل این قشر جامعه و شور و اشتیاق آن‌ها برای فراگیری مفاهیم دینی و تعالیم اسلامی، توجه بیش‌تری داشته باشند و با برنامه‌ریزی درست و تصویب فعالیت‌های شاخص، آن‌ها را با اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی آشنا سازند.

نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان در کانون سمنان

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون و رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان، ضمن ابراز خرسندی از حضور به‌موقع اعضای کمیته و قدردانی از توجه آن‌ها به برنامه‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان با اشاره به هم‌کاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط، بر معرفی و دعوت از سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، تأکید و اظهار کرد: این قشر عظیم و معصوم دارای خصوصیات مهمی چون اثرپذیری و ماندگاری و پایداری است که این بسیار مهم در تعلیم و تربیت و آموزش‌ها است، پس باید سعی کنیم این دریای پاک و زلال را باور کنیم، وقتی‌که باور شکل بگیرد آن‌وقت اتفاقات خوبی می‌شود رقم زد؛ چراکه رویش تبیین هم باید به شکل هنرمندانه و باورپذیر باشد.

وی ضمن قدردانی از رئیس شورای هماهنگی و اعضای کمیته کودک و نوجوان گفت: حضور فعال در جلسات و بیان نظرات کارشناسی با بهره‌گیری از تجربیات ارزنده گذشته، معرفی برنامه‌های پیشنهادی به دبیرخانه‌ی کمیته خاصه برنامه‌های شاخص، تجمیع برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی از سوی دبیرخانه و هماهنگی جهت حضور پر رنگ اعضا در برنامه‌های تدارک دیده‌شده ازجمله انتظارات کانون پرورش فکری است.

نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان در کانون سمنان

خدابخشی در پایان افزود: هم‌افزایی و هم‌دلی، ارزش افزوده بسیار خوبی دارد و باید روز به روز بر آن اهتمام بیش‌تری داشته باشیم.

معاون فرهنگی کانون سمنان در بخشی از جلسه با اشاره به برنامه‌های شاخص پیشنهادی این اداره‌کل و مراکز فرهنگی‌هنری استان بر هم‌افزایی و هم‌کاری دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان در کانون سمنان

در ادامه اعضای حاضر در جلسه، با بیان چرایی اهمیت دوران کودکی و نوجوانی و توجه ویژه به نیازها و خواسته‌های آن‌ها در عصر امروز، دیدگاه‌ها و نظرهای خود را بیان کردند.

گفتنی است، در این جلسه، نمایندگانی از دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش، کانون فرهنگی و هنری مساجد، بهزیستی، جمعیت هلال احمر، شهرداری، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، کانون زبان و جمعی از اعضای شورای فرهنگی کانون سمنان، حضور داشتند و مقرر شد نشست بعدی در هفته‌ی آینده با رویکرد معرفی و تصویب برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های عضو کمیته، برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =