کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان تشکیل‌جلسه‌داد

دومین نشست اعضای کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان گیلان به میزبانی کانون پرورش فکری در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست که به‌منظور سیاست‌گذاری و هم‌سوسازی اهداف و برنامه‌های دستگاه‌های عضو کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی صورت‌گرفت، با تاکید بر لزوم  برنامه‌محوری آغازشد و با ارایه برنامه‌ها از سوی نمایندگان عضو این کمیته به انجام‌رسید.

سرپرست کانون استان گیلان طی نشست هم‌اندیشی که به میزبانی این مجموعه فرهنگی در رشت صورت‌گرفت، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران و قدردانی از ممارست و پیگیری دستگاه‌های عضو این کمیته در برنامه‌ریزی هدف‌مند فعالیت‌های کودک و نوجوان محور این ایام، از هم‌زمانی این جلسه با سالگرد شهادت روحانی مبارز، سیدمجتبی نواب‌صفوی سخن‌گفت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مرهون رشادت‌های مبارزان، رهبری داهیانه امام راحل(ره) و ولایت‌پذیری مردمان این دیار دانست.

کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان تشکیل‌جلسه‌داد
سیدجلیل میرعظیمی، مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر گیلان

سیدجلیل میرعظیمی برهمین‌اساس نقش دستگاه‌های متولی حوزه کودک و نوجوان را مهم ارزیابی‌کرد و با تاکید بر ضرورت آشناسازی آینده‌سازان با پیشینه این انقلاب مردمی گفت: تشریح روند این حرکت انقلابی و تبیین دست‌آوردهای این نظام مردمی، از رسالت‌های دستگاه‌های فرهنگی در جهت ایجاد پل‌های میان‌نسلی و پیش‌گیری از گُسست‌های فرهنگی است.

مسئول کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان در ادامه به عناوین مهم‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فکری اشاره و از ضرورت اجرای چند ویژه‌برنامه فاخر مشترک‌ صحبت‌کرد.

او در این میان به برگزاری مهرواره بومی‌محلی«تی‌تی»، اعزام کاروان پیک امید در قالب امداد فرهنگی به مناطق روستایی و کم‌تربرخوردار شهری اشاره‌داشت و برگزاری مسابقه نقاشی «انقلاب باشکوه» و برپایی نشست ادبی شاعران و نویسندگان با موضوع ادبیات پایداری را از جمله این برنامه‌ها اعلام‌کرد.

وی هم‌چنین، از برگزاری آیین ادبی«یک آسمان ستاره»، نشست انجمن عکاسان نوجوان با موضوع «عکاسی روایی و معرفی عکاسان انقلابی»، بازدیدهای علمی، اجرای نمایش‌های کتاب‌خانه‌ای با عنوان «یک‌نمایش، یک‌کتاب» صحبت‌کرد و راه‌اندازی پویش‌های کتاب‌خوانی با محوریت پیروزی و پایایی انقلاب اسلامی را از دیگر ویژه‌برنامه‌ها برشمرد.

اجرای«طرح سپاس»، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «نوراندیشه» و اجرای تئاتر، ویژه مخاطبان کودک و نوجوان ‌نیز از اهم برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی‌است که در صحبت‌های میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان در همین حال به ارایه طرح‌های پیشنهادی، جهت اجرای مشترک پرداخت و افزود: «یادواره شهدای کودک و نوجوان» و «جشن انقلاب»، از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند درسایه هم‌افزایی دستگاه‌های عضو کمیته برگزارشود.

ادامه‌بخش این نشست که صبح روز سه‌شنبه، ۲۷ دی ۱۴۰۱ و به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت برگزارشد، تشریح برنامه‌های پیشنهادی از سوی نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته بود.

بر این اساس، مشارکت در فضاسازی و انعکاس هرچه مطلوب‌تر فعالیت‌های حوره کودک و نوجوان در ایام‌الله دهه فجر، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به آینده‌سازان، اجرای رایگان نمایش‌های عروسکی، اکران نیم‌بهای فیلم و اعزام راویان انقلاب به مدارس و مناطق، از جمله برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها به‌شمارمی‌رفت.

برپایی نمایشگاه دست‌آوردها، بازدید رایگان کودکان و نوجوانان از موزه‌ها، برگزاری جشنواره‌های بومی‌محلی و خوراک‌شناسی با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، برگزاری محافل قرآنی با رویکرد معنی و مفهوم‌گرایی، جشن انقلاب با محوریت چهار میم «مبلغ»، «محله»، «منزل» و«مدرسه»، ارایه خدمات فرهنگی، هنری به کودکان خانه‌های شبانه‌روزی هم از برنامه‌های فجرانه‌ای است که اعضای کمیته کودک و نوجوانان دهه فجر گیلان به آن اشاره‌داشتند.

این درحالی است که راه‌انداری پویش«نقاشی و روایت‌های انقلابی»، «دعا برای کشورم»، و «شهدا را زندگی کنیم» نیز مورد توجه قرارگرفت و در این میان بر ایجاد بسترهای مناسب برای افتخار کودک و نوجوان به هویت ملی و دینی به عنوان گزاره‌ای بنیادین تاکیدشد.

اشتراک‌گذاری دیدگاه‌ها از سوی حاضران بود و اتفاق نظر حاضران بر لزوم  نهایی‌کردن برنامه‌های کمیته طی جلسه آتی و کاربست پیشنهادهای ارایه‌شده در ایام الله چهل‌وچهارمین فجر انقلاب اسلامی در استان گیلان، ‌       ‌ ‌پایان‌بخش این نشست هم‌اندیشی محسوب‌می‌شد.

گفتنی‌است در این نشست، نمایندگانی از آموزش و پرورش، صدا و سیما، محیط‌زیست، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، سازمان بسیج دانش‌آموزی، میراث فرهنگی‌وگردشگری گیلان، فرمانداری و سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری رشت  و جمعی از مسئولان کانون پرورش فکری استان حضورداشتند.

کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان تشکیل‌جلسه‌داد

کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان تشکیل‌جلسه‌داد

کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان تشکیل‌جلسه‌داد

کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان تشکیل‌جلسه‌داد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =