استاندار یزد: کانون، ظرفیتی مناسب برای کاشت بذر ایمان و هویت در جامعه است

استاندار یزد تاکید کرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یکی از مهم‌ترین محیط‌ها برای کاشت بذر هویت، اصالت و ایمان در جامعه است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حضور در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، به شهر یزد سفر کرد.

علامتی، عصر روز چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱، در بدو ورود به یزد، به زیارت مزار شهدای گمنام در تکیه امیرچخماق رفت و ضمن ادای احترام به شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با آرمان‌های آنها تجدید میثاق کرد.  

استاندار یزد: کانون، ظرفیتی مناسب برای کاشت بذر ایمان و هویت در جامعه است

دیدار با مهران فاطمی، استاندار یزد، ادامه‌بخش این سفر بود که به بحث و تبادل‌نظر پیرامون امور فرهنگی گذشت.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دیدار، با اشاره به اینکه جهانیان بیشتر از ما ایرانیان از گنجینه‌های فاخر ما بهره‌می‌برند، گفت: «باید به صورت فنی و دقیق سنت قصه‌گویی به سبک پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را احیا کنیم.

او ادامه داد: «میراث معنوی کشورمان، سال‌ها دست به دست و سینه به سینه از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به ما رسیده است و وظیفه ماست که این سنت را احیا کنیم و دوباره سینه به سینه آن را منتقل کنیم. لازمه این امر اجرای کار فنی و دقیق است.»

علامتی، با اشاره به این‌که قصه‌گویی هنری ارزشمند و بی‌بدیل برای انتقال فرهنگ ایرانی به دنیاست، تاکید کرد: «ما در کانون در تلاش هستیم این سنت را احیا کنیم و برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در این راستاست. پس از یک‌سال تعطیلی و یک‌سال برگزاری مجازی، ما عزم خود را جزم کردیم تا این دوره از جشنواره، به صورت کاملا حضوری برگزار شود.»

مدیرعامل کانون افزود: «این دوره از جشنواره نسبت به سال‌های گذشته، هم در تنوع آثار و هم در سطح داوری، ارتقا داشتیم. توجه به کودکان با نیازهای ویژه، جدی گرفته شدن بخش‌های علمی با همراهی محافل دانشگاهی و ...، رویدادی خوب را رقم زد.»

استاندار یزد: کانون، ظرفیتی مناسب برای کاشت بذر ایمان و هویت در جامعه است

او با اشاره به میزبانی یزد از جشنواره قصه‌گویی و حمایت استاندار از این رویداد فرهنگی گفت: «این دوره از جشنواره با کیفیت خوبی در مرحله استانی و منطقه‌ای برگزار شد و در مرحله ملی و بین‌المللی تصمیم بر تمرکززدایی از تهران گرفتیم که در این خصوص یزد، اولین استانی بود که اعلام آمادگی کرد و با حمایت و تفکر فرهنگی شخص شما، کارها به خوبی پیش رفت.»

علامتی ادامه داد: «این جشنواره با پشتیبانی مجازی در اپلیکیشن شاد و پلتفرم آپارات، میلیون‌ها مخاطب پیدا کرد و با پوشش خبری و تصویری بسیار خوبی در صداوسیما روبه‌رو شد.»

مدیرعامل کانون افزود: «واضح است کار در این جشنواره به خوبی ارتقاء یافته است و از سراسر کشور و ۵ کشور دیگر همچون هند، مالزی، ترکیه، کلمبیا و لبنان در آن شرکت کردند، آن‌هم در شرایطی که برخی تلاش داشتند فضای ایران را ملتهب جلوه دهند.»

او تاکید کرد: «خوشبختانه اجرای جشنواره در یزد با قدرت انجام شد چرا که شما با تعیین نماینده در استان، پیگیر اجرای خوب این جریان فرهنگی بودید که جای تقدیر و تشکر بسیار دارد. جز این نگاه درست و ارزشمند هم از دولت سیزدهم انتظاری نمی‌رفت.»

علامتی ادامه داد: «هر چند شرایط در کشور دچار تغییر شده بود و هجمه‌های فرهنگی وجود داشت، در این شرایط ما شاهد استقبال گسترده مردم از برنامه‌ها بودیم و از نظر عملیات روانی کار اثرگذاری اجرا شد.»

استاندار یزد: کانون، ظرفیتی مناسب برای کاشت بذر ایمان و هویت در جامعه است

در ادامه این دیدار، استاندار یزد ضمن خوشامدگویی به حامد علامتی گفت: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فضای خوبی برای کار فرهنگی است چرا که در آن، تلفیق سرگرمی و آموزش در قالب‌های متنوع قصه‌گویی، داستان، نمایش و تئاتر و شعر تحقق یافته است.»

او ادامه داد: «فضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک فضای فوق‌العاده‌ای در جامعه ایجاد کرده است و یکی از بهترین محیط‌ها برای این است که بذر ایمانی، هویتی، فکر دینی و اصالت‌ها کاشته و شکل بگیرد.

مهران فاطمی در توضیح روند مدیریت برگزاری جشنواره قصه‌گویی توضیح داد: «به همین دلیل تصمیم گرفته شد یک جلسه ویژه شورای اداری مختص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شود و مدیریت این جلسه به دست بچه‌های کانون داده شد و مدیران این جلسه دانش‌آموزان بودند و مطالبات خود را بیان کردند و مدیران استان نیز به آنها پاسخ دادند و در نهایت جمع‌بندی صورت گرفت.»

استاندار یزد افزود: «یکی از خوبی‌های این جشنواره این است که توانست آنچه را که با جنگ فرهنگی ایجاد شده بود، خنثی کند، آن هم در شرایطی که ما در یک مدت سه، چهار ماهه با فضای بدی روبه‌رو شده بودیم و از سوی دیگر ما را تحریم کرده بودند تا فضای غمناک و غمگنانه بر کشور ایجاد کنند و ناامیدی را القا دهند.»

او تاکید کرد: «خوشبختانه این رویداد فرهنگی بزرگ سبب شد یکی از جاهای مورد هدف دشمنان، یعنی بخش آموزش و پرورش، با حضور فعال دانش‌آموزان، نشاط خود را بازیابد.»

فاطمی در پایان این دیدار گفت: «قصه بسیار مهم است و شخص بنده با قصه بزرگ و با آن تربیت شدم. قصه‌های پدربزرگ و مادربزرگ من را تربیت کردند. در روستای ما کتاب و کتابخانه‌ای نبود اما قصه‌های مرحوم آذریزدی را بارها و شاید ۱۰ بار خواندم و فضای قصه را فضای ویژه‌ای می‌دانم که باید از این فرصت تا حد توان استفاده ببریم.»

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در ادامه سفر خود به یزد، از یک شرکت تولید نوشت‌افزار ایرانی نیز بازدید کرد.

استاندار یزد: کانون، ظرفیتی مناسب برای کاشت بذر ایمان و هویت در جامعه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =