فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری شد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان طی حکمی فرهاد فلاح را به عنوان معاون فرهنگی کانون منصوب کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در این حکم به تعهد، تخصص و تجربه‌های ارزشمند فرهنگیِ فلاح در داخل و خارج کشور اشاره کرده و از او خواسته است تا در مسیر رشد و پرورش ایمانی و فکری، کمک به شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان براساس ارزش‌ها و نظام مقدس تعلیم و تربیت اسلامی و سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش و تحقق اهداف کانون اهتمام ورزد.

مدیرعامل کانون در حکم فلاح به آسیب‌شناسی و به‌روزرسانی برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و برنامه‌ریزی برای پیشرفت فعالیت‌های کانون، توجه به سرمایه انسانی برای ایجاد نشاط کاری مربیان، کارشناسان و توانمندسازی آن‌ها در راستای دستیابی به رویکردهای نوین، استفاده حداکثری از دانش و تجربه مربیان و کارشناسان کانون ‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین استفاده هدفمند از ظرفیت‌های برون سازمانی تاکید کرده است.

علامتی در ادامه این حکم از فلاح خواسته است تا به بازتعریف، به‌روزرسانی و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در مجتمع‌ها و مراکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار شهری و روستایی در سراسر کشور با محوریت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و انس با کتاب، رشد خلاقیت، ایجاد فضای پویا و با نشاط برای مخاطبان و بهره‌مندی از فناوری نوین و ایجاد جذابیت لازم برای کودکان و نوجوانان کشور و حاکمیت ابتکار و ایده‌های نو در همه برنامه‌های فرهنگی اهتمام ورزد.

مدیرعامل کانون همچنین بر برنامه‌ریزی برای دستیابی به بازارپردازی فرهنگی در همه عرصه‌ها با همکاری سایر بخش‌ها، به‌کارگیری حداکثری از حوزه فناوری، رسانه و فضای مجازی در همه عرصه‌های فعالیت‌های فرهنگی و افزودن خانواده و مدرسه به‌عنوان عناصر جدی فعالیت‌های فرهنگی کانون افزون بر کودکان و نوجوانان اشاره کرده است.

علامتی در پایان این حکم اظهار امیدواری کرده است به فضل خدای متعال در ظلّ توجهات حضرت ولیعصر(عج) و با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به‌خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سیاست‌های ریاست ‌محترم‌ جمهوری، رعایت اصول «عدالت‌محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم‌داری»، «پاک‌دستی و فسادستیزی» و «قانون‌مداری» دولت مردمی و به واسطه مجاهدت و تعامل با معاونان، مدیران کل‌ستادی، استانی و همکاران معاونت فرهنگی کانون در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی قدم‌های موثری بردارد.

فرهاد فلاح دانش‌آموخته رشته‌های حقوق و علوم حدیث با گرایش کلام و عقاید است و در مقطع سطح عالی حوزه علمیه قم نیز به تحصیل پرداخته است.

وی افزون بر فعالیت‌های فرهنگی در داخل کشور، در منطقه آمریکای لاتین و آسیای مرکزی نیز از سابقه و تجربه برخوردار است. نویسندگی و ترجمه آثار کودک و نوجوان به زبان اسپانیایی و فعالیت نشر و تولید محتوا در عرصه داخلی و بین‌المللی از دیگر سوابق وی به شمار می‌رود.

سردبیری یکی از خبرگزاری‌های کشور، فعالیت در حوزه ادبیات نمایشی، تئاتر و داستان‌نویسی، راه‌اندازی نشریه‌های کودک، عضو شورای گرنت کتاب ایران، تهیه‌کنندگی و کارگردانی برنامه‌های رادیویی بزرگسال و کودک و نوجوان از دیگر فعالیت‌های وی در سال‌های گذشته است.

همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترجمه و انتشار بیش از ۲۰ عنوان کتاب به زبان اسپانیایی و عرضه آن در منطقه آمریکای لاتین از دیگر سوابق وی به شمار می‌رود.

وی که پیش از این به عنوان دستیار مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فعالیت مشغول بود، جایگزین محمود مروج شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =