آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری برگزار شد

آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون، جمعی از مدیران و کارشناسان کانون برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جلسه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری با اشاره به آغاز ماه رجب و برکات این ماه خواندن دعای ماه رجب را توصیه کرد و با توجه به محتوای این دعا گفت: اگر کسی کار خوبی انجام داد باید کریمانه برخورد و جبران کنیم.

وی افزود: یکی از شاخص‌های خوبی که همکارانم در کانون پرورش فکری دارند صفت کریمانه بودن است و این ارزش بالایی دارد. ما هم باید در قبال همکاران و مربیان کریمانه باشیم.

آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری برگزار شد

علامتی با بیان اینکه مسأله ما مسأله فرهنگ و هویت ملی است، ادامه داد: این جلسه، برنامه تعویض سنگر است و یک استادی جای خود را به عزیز دیگری می‌دهد.

مدیرعامل کانون اظهار کرد: آقای مروج حق استادی بر گردن من دارند و نکته‌های بسیار ارزشمندی را مطرح کردند.

علامتی با قدردانی از خدمات محمود مروج عنوان کرد: ایشان خالصانه و صادقانه پای کار کانون بودند و هرچه در توان داشتند برای نیروهایشان گذاشتند. آقای مروج یک شخصیت فرهنگی است که علم و سوادش او را به اینجا رسانده است و از این به بعد به‌عنوان مشاور در کنار بنده هستند.

وی تصریح کرد: آقای مروج در عین کیاست و مدیر خوب بودن تقوا داشتند و اگر بخواهم در یک جمله او را معرفی کنم نماد یک کانونی متدین، خیراندیش، دلسوز و منشا خدمات ارزشمندی بودند.

مدیرعامل کانون در ادامه با بیان اینکه آقای فلاح مسلط به مبانی تعلیم و تربیت حوزه کودک و نوجوان هستند گفت: ایشان از سابقه خوبی در فعالیت های کودک و نوجوان در داخل و عرصه بین الملل برخوردار هستند و ان‌شاءالله با این ظرفیت و با کمک شما بتوانیم کانون را در مسیر خود قرار دهیم. کانون اصیل است و یک جایگاه خوب تربیتی در حوزه کودک و نوجوان دارد.

علامتی بیان کرد: در حوزه معاونت فرهنگی نیاز به آسیب‌شناسی داریم. به‌روزرسانی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای پیشرفت کانون، توجه به سرمایه انسانی برای ایجاد نشاط کاری مربیان و کارشناسان و توانمندسازی آنها از نکته‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل کانون با تأکید بر اینکه کسی که مربی می‌شود باید صلاحیت حرفه‌ای، مهارتی و تربیتی داشته باشد خطاب به فرهاد فلاح بیان کرد: سعی کنید سال ۱۴۰۲ مربیان پاره‌وقت خیلی کمی داشته باشیم و حتما از تجربه و دانش مربیان گذشته و حال استفاده کنید.

لزوم ارائه ایده‌های نو، ابتکار در فعالیت‌ها و طراحی پردیس‌های تخصصی کودک و نوجوان از دیگر موضوع‌هایی بود که حامد علامتی به آنها اشاره داشت.

آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری برگزار شد

چهار دهه همراه با کانون

در بخشی دیگر از این جلسه محمود مروج معاون فرهنگی سابق کانون گفت: خدارا شاکرم که توفیق داد نزدیک به چهار دهه در کانون پرورش فکری باشم.

وی در ادامه به بیان چند خاطره از دوران فعالیت خود در بخش‌های مختلف کانون پرورش فکری پرداخت و اظهار کرد: سال ۵۸ به اتفاق برادرم و شهید مرتضی بصیری برای اولین بار به یکی از مراکز کانون رفتم. آن زمان وقتی وارد مرکز کانون شدم بسیار جذاب بود و از نظر ما تفاوت زیادی با بیرون داشت.

معاون فرهنگی سابق کانون در ادامه یادی از مربیان قدیمی کانون کرد و با اشاره به دوران مربی‌گری خود و آزادی عمل در کارها از آن دوران به‌خوبی یاد کرد.

آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری برگزار شد

کانون سرمایه جهانی است

سپس فرهاد فلاح معاون فرهنگی جدید کانون پرورش فکری با تبریک آغاز ماه رجب و میلاد امام محمدباقر(ع) از محمود مروج تشکر کرد و بر استفاده از نظرهای او و کارشناسان در برنامه‌های خود تأکید داشت.

فلاح در ادامه به آیه ۸۳ سوره قصص «این سرای آخرت را (تنها) برای کسانی قرار می‌دهیم که اراده برتری‌جویی در زمین و فساد را ندارند؛ و عاقبت نیک برای پرهیزگاران است!» اشاره داشت و از آقای علامتی به دلیل اعتماد و فرصتی که در اختیارش قرار دادند، تشکر کرد.

وی در ادامه با مروری بر فعالیت‌های گذشته خود از تجربه انتشار ۲۵ کتاب کانون پرورش فکری به زبان اسپانیایی یاد کرد.

فلاح تصریح کرد: کانون نه تنها یک سرمایه ملی بلکه سرمایه ای با ظرفیت جهانی است. باید کانون پرورش فکری را از بیرون ببینیم تا متوجه این سرمایه بشویم. مهم‌ترین مدلی که کانون دارد و می‌تواند با تکیه بر آن موفق باشد وجود مربیانش است. باید بتوانیم این سرمایه را حفظ و به‌روزرسانی و در این راه از فناوری‌های روز استفاده کنیم.

آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعدازظهر روز دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون، جمعی از مدیران و کارشناسان در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =