دیدار  سرپرست کانون البرز با خانواده‌ی جانباز دفاع مقدس و تجلیل از آنان  

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز به همراه دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کانون و جمعی از کارشناسان به مناسبت ایام الله دهه فجر در منزل مهدی رضا انصاری، حضور یافته و از مجاهدت‌های این ایثارگر، تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این دیدار ظهر روز یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ همزمان با پنجمین روز ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در منزل این جانباز سرافراز انجام شد .

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در ابتدای این دیدار ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و دهه‌ی فجر دیدار با خانواده گرانقدر ایثارگران و شهدای دفاع مقدس و انتقال نظرات ارزشمند این عزیزان را حداقل ترین کاری دانست که امروزه  بر دوش تمامی خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 این مقام مسئول در ادامه گفت ما در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه قدردان زحمات شما بزرگواران هستیم و همواره در برنامه ها به  بچه‌ها هم تاکید می‌کنیم که اگر رشادت‌های بزرگوارانی چون شما نبود امنیتی را که امروز شاهد آن هستیم هیچ گاه نداشتیم و  سعی می‌کنیم تا این الگوها ارزشمند را به درستی به نسل امروز  معرفی کنیم تا آینده‌سازان بتوانند الگوهای مناسبی برای ادامه زندگی داشته باشند.

فلاح با اشاره به لزوم آموزش مسئولیت پذیری اجتماعی به کودکان و نوجوانان، آشنا نبودن اغلب کودکان و نوجوانان با ظرفیت‌های کشور عزیزمان و الگوهای شایسته و عدم شناخت آنان نسبت به وظایف‌شان را از کمبودهای فرهنگی عصر حاضر دانست و گفت ما باید به عنوان متولیان امور فرهنگی حوزه‌ی کودک و نوجوان شرایطی را فراهم کنیم تا این عزیزان مسوولیت پذیر شده و در جامعه‌ی آینده به سهولت و صحت ایفای نقش کنند.

وی افزود امور فرهنگی اثر بخش باعث خواهد شد تا کودکان و نوجوانان آرام آرام ویژگی‌های مثبتی چون گذشت و فداکاری را در وجود خودشان یافته و  ضمن تقویت این ویژگی‌ها در مسیر دفاع از آرمان‌های انقلاب  اسلامی گام بردارند.

مهدی رضا انصاری از ایثارگران دفاع مقدس و فرماندهان آن دوران نیز  با اشاره به جایگاه و اهمیت و نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تربیت کودکان نوجوانان و تشکر از زحمات صورت گرفته گفت امروزه کودکان و نوجوانان بیش از حد غرق در فضای مجازی هستند و این یعنی اینکه دشمن در چند قدمی ما بسیار به کودکان و نوجوانان  نزدیک شده  و در حال فعالیت است و از هر ابزاری برای دادن خوراک فرهنگی به آن‌ها استفاده خواهد کرد؛ بنابراین این مسئولیت بزرگ  بر عهده تمامی مسئولان است که با انجام امور فرهنگی به درستی بتوانند وضعیت کنونی را مدیریت کرده و با شایسته‌سالاری از افراد متعهد در فعالیت‌ها استفاده کنند.

 این جانباز  جنگ تحمیلی، با اشاره به بخشی از خاطرات دفاع مقدس و نوجوانان و جوانان آن روزگار افزود اگر امروز از تمامی ابزارها و امکانات موجود به نحوه صحیح استفاده کنیم می توانیم به آینده امیدوار باشیم.

وی همچنین در بخشی از سخنانش به ضرورت استفاده از نخبه ها برای برنامه ریزی فعالیت های اقتصادی و رفع مشکلات کنونی تاکید کرد و وضعیت فضای کنونی را نیازمند بازنگری دانست.

 این ایثارگر که در هفت عملیات دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی حضور داشته است آرزو کرد حاصل زحمات کانون پرورش فکری و نهادهای اینچنینی افرادی باشند که مسئولانی کارآمد برای آینده تربیت کنند در ادامه نادیا باقری، دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کانون، اسماعیل نمکشناس، کارشناس و همکار ایثارگر و اعظم ذوالفقاری ، کارشناس روابط عمومی این سازمان،  ضمن تشکر از فراهم شدن شرایط دیدار توسط  این خانواده، ابراز امیدواری کردند که بتوان در کانون پرورش فکری نسلی متعهد و مسئولیت پذیر را تربیت کرد و فرهنگ ایثار و شهادت را همانند دیگر موارد مهم و لازم تربیت ایرانی- اسلامی به کودکان و نوجوانان آموخت و در آنان نهادینه کرد.

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در خاتمه این دیدار ضمن اهدای لوح تجلیل استاندار محترم،  ابراز امیدواری کرد که بتوان از منابع موجود امکاناتی را فراهم کرد که فرزندان این خانواده ایثارگر و دیگر خانواده‌های بتوانند بهترین بهره را از امکانات و فضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ببرند.

این مقام مسوول اهمیت حضور کودکان و نوجوانان در کانون را  اهمیت کتابخوان شدن بچه ها دانست و افزود  توجه بچه‌ها به این موضوع برای رفع مشکلات  و حل مسائل بسیار قابل توجه است.

لازم به توضیح است مجتبی عبداللهی استاندار البرز لوح‌های تجلیلی را ویژه همسران جانبازان تدارک دیده بود که لوح این جانباز به ندا رضایی همسر ایشان که وظیفه پرستاری از این جانباز هفتاد درصد را دارند، تعلق گرفت.

هدیه ای نیز از سوی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز،  به این عزیز گرانقدر، اهدا شد .

دیدار  سرپرست کانون البرز با خانواده‌ی جانباز دفاع مقدس و تجلیل از آنان  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =