گشایش نمایشگاه «باران ستاره» در کانون میامی

نمایشگاه «باران ستاره‌» هم‌زمان با آغازین‌روز از دهه‌ی فجر در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی گشایش یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نمایشگاه «باران ستاره» با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه‌ی فجر استان و دعوت از حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عزیزی امام جمعه، علیرضا آشوری فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان شهرستانی، پیش از ظهر چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه «باران ستاره» در کانون میامی

خدابخشی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای انقلاب و هشت‌سال جنگ تحمیلی، فرارسیدن چهل‌وچهارمین بهار پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را تبریک گفت و با تأکید بر هم‌افزایی و هم‌اندیشی نهادهای فرهنگی از همراهی مسئولان شهرستان میامی با مربیان کانون پرورش فکری قدردانی کرد.

رئیس کمیته کودک و نوجوان استان سمنان در ادامه‌ی سخنانش، توجه به کودکان و نوجوانان معصوم مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و حاشیه‌نشین شهرها را از اهداف و رسالت مهم کانون برشمرد.

گشایش نمایشگاه «باران ستاره» در کانون میامی

خدابخشی با اشاره به تأثیرگذاری و تأثیرپذیری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: قدرت هنر و اثرگذاری آن به‌ویژه در زمینه‌ی ترویج ایمان و خودباوری و هویت ملی، بسیار مهم و مورد توجه است تا ماندگاری و تأثیرگذاری قابل قبولی را دربرداشته باشد.

دستاوردهای انقلاب بایست از سوی مربیان، خلاقانه و به زبان هنر برای نوآموزان تبیین شود

امام جمعه میامی نیز در این آیین با بیان این‌که نابرابری و بی‌عدالتی در دوران طاغوت بیداد می‌کرد، گفت: استقلال سیاسی کشورمان در دوران پهلوی بر باد رفت و این مسائل بایست از سوی مربیان، خلاقانه و به زبان هنر برای نوآموزان، نوجوانان و دانش‌آموزان تبیین شود.

گشایش نمایشگاه «باران ستاره» در کانون میامی

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: دشمنان از فتنه ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱، سیلی‌های محکمی از مردم ایران اسلامی دریافت کردند و این نشان می‌دهد که مردم ما همواره پشتیبان انقلاب اسلامی‌شان هستند.

وی در پایان سخنانش از مسئولان خواست تا به وعده‌های خود عمل کرده و به مردم، خدمت‌رسانی کنند و قولی ندهند که نتوانند به آن عمل کنند.

اثرگذاری فعالیت‌های مربیان کانون بر نسل آینده‌ساز جامعه

فرماندار میامی در ادامه ضمن قدردانی از مدیرکل و مجموعه کانون پرورش فکری، تلاش مربیان را شایسته تقدیر دانست و گفت: خط فکری بسیار زیبایی در این نمایشگاه به چشم می‌خورد و ارتباط عمقی بین اعتقادات مذهبی، ملی و هنرهای تجسمی برقرار شده و به عبارتی باید گفت که نوآموز وقتی وارد محیط کانون می‌شود علاوه بر فراگیری هنر با دستاوردها و ارزش‌های انقلاب آشنا شده و به راحتی تاریخ انقلاب، جمهوری اسلامی و کشور خود را درک می‌کند و امیدوارم این حرکات فرهنگی برای نسل آینده‌ساز جامعه تداوم داشته باشد.

گشایش نمایشگاه «باران ستاره» در کانون میامی

ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی اظهار داشت: این نمایشگاه شامل آثار نقاشی و خوشنویسی اعضای کارگاه‌های تخحصصی، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ازجمله جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، جمعیت هلال احمر و... در قالب ماکت‌های برجسته، بریده جراید بهمن سال ۱۳۵۷، روزشمار انقلاب، یادمان شهدا و...، به مدت ۱۰ روز در کانون، دایر و میزبان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه در ایام‌الله دهه فجر است.

گشایش نمایشگاه «باران ستاره» در کانون میامی

وی یادآور شد: نمایشگاه «‌باران ستاره» در راستای شعار «ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار» با هدف تقویت هویت ملی و فرهنگ ایرانی‌اسلامی به‌منظور آشنایی هرچه بیش‌تر مخاطبان کودک و نوجوان با آرمان‌های انقلاب و خدمات‌ ارزنده‌ی انقلاب اسلامی برپا شده و مربیان تلاش می‌کنند تا با اجرای فعالیت‌های شاد و متنوع، زمینه‌ی لازم و بستر مناسب را برای حضور و مشارکت کودکان و نوجوانان در برنامه‌ها و مناسبت‌های دینی و ملی فراهم سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =