مروری بر آثار عکاسان انقلاب در انجمن عکاسی کانون سمنان

اعضا و مربیان انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در جلسه‌ی بیست‌وهفتم، آثار عکاسان انقلاب را مرور کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مژگان سیدمفید مربی هنری مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان و نماینده انجمن عکاسان نوجوان استان از برگزاری بیست‌وهفتمین ‌جلسه‌ی مجازی این انجمن، پیش از ظهر پنج‌شنبه ششم بهمن ۱۴۰۱ در آستانه‌ی چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با دعوت از معصومه آقایی کارشناس ارشد عکاسی و مترجم کتاب، خبر داد و گفت: اعضا و مربیان در این نشست به نقد و بررسی آثار عکاسان زمان انقلاب پرداختند.

مهمان انجمن عکاسان کانون سمنان در ابتدای جلسه ضمن معرفی تعدادی از عکاسان ازجمله عباس عطار، مریم زندی، کاوه گلستان، احمد عالی، یحیی دهقان‌پور، بهمن جلالی، رعنا جوادی، عبدالحسین پرتوی، اکبر ناظمی، آلفرد یعقوب‌زاده، رضا دقتی و عکاس فرانسوی میشل ستبون که در سال ۱۳۵۷ در جریان انقلاب اسلامی حضور داشتند و عکس‌های مختلفی را از صحنه‌های تاریخی انقلاب ثبت کردند،.اظهار داشت: هریک از عکاسان نامبرده در واقع برداشت‌ها و نگاه‌های خاص خود را از انقلاب در قالب عکس، روایت کردند.

وی در ادامه افزود: مریم زندی در آثارش بیش‌تر به زنان انقلابی توجه داشته و یا ابراهیم گلستان و عباس عطار به دلیل موقعیت خاص کاری خود مؤفق شده‌اند در برخی جلسات مهم، حضور داشته و از فاصله‌ی نزدیک از امام عکاسی کنند و برخی نیز مانند احمد عالی، نگاه هنری‌تر و نقاشانه به عکاسی انقلاب داشته و به مجسمه‌ها و یا شعارنویسی روی دیوارها توجه نشان داده‌اند.

آقایی در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی میشل ستبون عکاس فرانسوی گفت: او از معدود عکاسانی است که عکس‌های رنگی از انقلاب، ثبت کرده و عکس‌های او از منزل حضرت امام‌خمینی(ره) در نوفل‌لوشاتو آغاز شده است.

گفتنی است، معرفی کتاب‌هایی با موضوع عکاسی انقلاب ۱۳۵۷ و نقد و بررسی آثار عکاسان آن زمان از بخش‌های دیگر این نشست مجازی بود که با استقبال اعضای نوجوان روبه‌رو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =