معاون فرهنگی کانون از مناطق زلزله‌زده خوی بازدید کرد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر به استان آذربایجان‌غربی از نزدیک در جریان روند امداد فرهنگی کانون به زلزله‌زدگان خوی قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در سفر دو روزه به استان آذربایجان‌غربی ابتدا با خانواده شهید رضا نقشی در ارومیه دیدار کرد.

او ضمن حضور در منزل شهید نقشی و نثار فاتحه به روان مطهر شهدا، سیر در مسیر شهدا و آرمان‌های امام راحل(ره) و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری را رمز پیروزی امت اسلامی ایران بر دسیسه‌های ایادی استکبار جهانی عنوان کرد.

معاون فرهنگی کانون در ادامه این سفر با حضور در کمپ‌های محل اسکان زلزله‌زدگان خوی، روند امدادرسانی کانون به کودکان و نوجوانان این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

فلاح همچنین از محل اسکان زلزله‌زدگان روستای «وار» و برنامه‌های «پیک امید» کانون در سالن‌های ورزشی شهید شیرودی و هیأت تنیس ‌روی میز خوی نیز بازدید کرد.

معاون فرهنگی کانون از مناطق زلزله‌زده خوی بازدید کرد

توزیع بسته‌های فرهنگی اهدایی کانون در بین کودکان زلزله‌زده خوی

در ادامه بسته‌های فرهنگی کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانانِ مناطق زلزله‌زده خوی اهدا شد.

این بسته‌ها شامل وسایل بازی و سرگرمی، کتاب و نوشت‌افزار بود که از سوی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

معاون فرهنگی کانون در این روز ضمن بازدید از مرکز فرهنگی هنری کانون خوی با مربیان این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

فلاح در این بازدید با ابراز خوشحالی از حضور در جمع همکاران مرکز خوی از تلاش‌های ارزشمند آنان در تمهید امور مربوط به امداد فرهنگی در مناطق زلزله‌زده این شهرستان قدردانی کرد.

وی همچنین پس از شنیدن دیدگاه‌ها و دغدغه‌های مربیان مرکز، توضیح‌هایی را درباره‌ی موارد مطرح شده ارایه کرد.

یادآوری می‌شود از نخستین روزهای وقوع زمین‌لرزه در شهرستان خوی، مربیان داوطلب کتابخانه‌های سیار و مراکز ثابت کانون استان با اعزام به محل اسکان زلزله‌زدگان این شهرستان در قالب کاروان «پیک امید» برنامه‌های فرهنگی شاد و متنوعی از جمله قصه‌گویی، کاغذ و تا، کاردستی، نمایش خلاق، بلندخوانی کتاب، بازی‌های بومی و محلی، نقاشی، نمایش فیلم، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.

معاون فرهنگی کانون از مناطق زلزله‌زده خوی بازدید کرد

بازدید معاون فرهنگی از موزه کودک کانون و مدرسه روستای عشایری

معاون فرهنگی کانون در جریان این سفر از موزه کودک ارومیه و مدرسه تحت پوشش کتابخانه سیار روستایی کانون در اشنویه بازدید کرد.

فلاح ضمن بازدید از موزه کودک از کتابخانه و کارگاه‌های آموزشی مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه نیز بازدید کرد.

وی همچنین با حضور در دبستان شهید رجائی روستای هق، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیر و معلمان از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات فرهنگی کتابخانه‌های سیار در مناطق مرزی و عشایری استان قرار گرفت.

معاون فرهنگی کانون از مناطق زلزله‌زده خوی بازدید کرد

نشست معاون فرهنگی کانون با نویسندگان و پژوهشگران آذربایجان‌غربی

معاون فرهنگی کانون در سفر به آذربایجان‌غربی با تعدادی از چهره‌های فرهنگی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

فلاح در این نشست با تأکید بر نقش موثر نویسندگان و پژوهشگران در ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌های مرتبط با کودکان، توسعه رویکردهای پژوهشی در حوزه کودک و نوجوان را زمینه‌ساز ظهور ایده‌های نو و کارآمد در این عرصه عنوان کرد.

در ادامه این نشست، نویسندگان و پژوهشگران به بیان دیدگاه‌های خود درباره‌ی فعالیت‌های کانون و راه‌کارهای تقویت پژوهش‌های کودک محور پرداختند.

شایان ذکر است در این سفر دو روزه زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون آذربایجان‌غربی و علی بینش مدیرکل کانون آذربایجان شرقی نیز معاون فرهنگی کانون را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =