فعالیت‌های فجرانه در قالب «طرح کانون‌مدرسه»

فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی هماهنگ و متناسب با دهه‌ی مبارک فجر انقلاب اسلامی، در مراکز مجری «طرح کانون مدرسه» کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان برنامه‌ریزی و اجراشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، «کانون‌مدرسه»، طرحی که قرار است با همکاری کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش به ارتقای جایگاه نظام آموزشی و تربیتی و توان‌مندسازی آینده‌سازان کمک‌کند، در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بسترساز خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مخاطبان شد.

در همین راستا، مربیان کانون پرورش فکری و اولیای مدارس فعال در طرح کانون مدرسه، نسبت به بهره‌گیری از  این حرکت فرآیندمحور که هفته سوم دی سال ۱۴۰۱ کلیدخورد، اقدام‌کردند و حضور دانش‌آموزان مدارس در مراکز فرهنگی هنری را فرصتی برای آشناسازی هرچه بیش‌تر نسل چهارم و پنجمی‌های انقلاب با دست‌آوردهای این نظام مردمی قراردادند.

فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی خلاقانه و کتاب‌محور مراکز فرهنگی هنری نیز مبنای کار قرارگرفت و مربیان در قالب معرفی‌کتاب، خوانش‌شعر و معرفی وقایع و ایام، نقاشی، نمایش و نقد فیلم، تصویری روشن از پیشینه روشن و رهاوردهای انقلاب ارایه‌ کردند.

براساس این گزارش‌ها، معرفی مفاخر و شخصیت‌های انقلابی، آموزش کاردستی، نقاشی، خوش‌نویسی و اجرای مسابقه حضوری نیز از دیگر برنامه‌های مربیان این مجموعه فرهنگی برای آشنایی افزون‌تر نسل کودک با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام‌خمینی(ره) بود.

اجرای فعالیت‌های فجرانه در قالب «طرح کانون‌مدرسه»

اجرای فعالیت‌های فجرانه در قالب «طرح کانون‌مدرسه»

  این درحالی است که دعوت از دانش‌آموزان برای بازدید نمایشگاه دست‌آوردهای فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و اعضا با محوریت انقلاب اسلامی، برگزاری مهرواره «قصه‌گوی مهربان» در مرکز فرهنگی هنری لنگرود، اجرای مسابقه کتاب‌خوانی در مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری رشت و برپایی نشست پیش‌گیری از آسیب‌های مجازی با همکاری پلیس فتا در مرکز صومعه‌سرا، دیگر برنامه‌های هدف‌مندی بود که برای دانش‌آموزان مخاطب این طرح به مرحله اجرا گذاشته‌شد.

خاطرنشان‌می‌شود، مراکز فرهنگی هنری چهارگانه کانون رشت، ماسال‌، صومعه‌سرا، بندرانزلی، لنگرود، لاهیجان، رودسر و کوچصفهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان درقالب طرح کانون‌مدرسه پذیرای دانش‌آموزان دختر و پسر پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی مدارس دولتی هستند. این طرح طی فرآیندی  ۳ ساله  صورت‌می‌گیرد و هم‌افزایی فرهنگی از شاخصه‌های این حرکت هدف‌مند محسوب‌می‌شود.

شایان‌ذکر است، آیین‌های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران با شعار«ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزارشد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان مسئولیت کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر را برعهده‌داشت.

اجرای فعالیت‌های فجرانه در قالب «طرح کانون‌مدرسه»

اجرای فعالیت‌های فجرانه در قالب «طرح کانون‌مدرسه»

اجرای فعالیت‌های فجرانه در قالب «طرح کانون‌مدرسه»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =