کد خبر: 323301
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
رونمایی از مجموعه داستانک "جایی شبیه هیچ کجا"

مجموعه داستانک «جایی شبیه هیچ کجا» اثر کودکان و نوجوانان هنرمند کانون در آیین پایانی اولین دوره مهرواره ملی «نامه‌ی مهر» و «گنبد کبوتران» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ در آیین اختتامیه اولین دوره مهرواره ملی «نامه‌ی مهر» و «گنبد کبوتران» که با حضور مسئولین کشوری، استانی و برگزیدگان مهرواره برگزار شد از ماکت کتاب «جایی شبیه هیچ کجا» رونمایی شد.

سهراب خواجه نژاد کارشناس مسئول هنری کانون خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: این کتاب شامل ۱۲ داستانک منتخب از بین ۳۱۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه مهرواره ملی گنبد کبوتران دریافت شد. داستان‌های این کتاب حداکثر ۲۵۰ کلمه با همکاری مربیان، نوجوانان و بزرگسالان از ۳۱ استان کشور در دو بخش نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال و بزرگسالان رده سنی بالاتر از ۱۸ سال گردآوری شدند،

وی افزود: بنا بر مذاکرات انجام شده فی مابین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) این داستان‌ها برای بهره‌وری و آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم و فرهنگ والای رضوی تحت عنوان «جایی شبیه هیچ کجا» به چاپ می‌رسد.

خواجه نژاد عنوان کرد: این داستانک‌ها به نوجوانان تصویرگر و نقاش عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مطالعه داده شد، پس از مطالعه از دل داستانک‌ها المان‌های بصری استخراج و تصاویر آن کشیده شده است. به عنوان مثال نوجوانی که وارد حرم شده سرگرم مشاهده کبوتران می‌شود یا درحال سلام دادن است. همچنین گروه‌های بازدیدی از داخل حرم مطهر تشکیل شد تا تصاویر و المان‌هایی که در داخل حرم برای کودکان و نوجوانان جذابیت بصری ویژه‌ای دارد یادداشت برداری و لیست آن برای تصویرگری تهیه شود. در همین راستا فرصتی فراهم شد تا نوجوانان با مکاتب نقاشی ایرانی بیشتر آشنا شوند، یکی از این مکاتب هنر سقاخانه‌ای بوده که قدمت آن مربوط به ۷۰ الی ۸۰ سال گذشته است، از این ایده استفاده شد تا نوجوانان از زاویه دید خودشان در حرم جست‌وجو کنند و المان‌هایی را پیدا کنند. همچنین گروهی از نوجوانان خوش‌نویس ۱۰ الی ۱۲ ساله عضو کانون داستانک‌های دریافت شده را نیز خوشنویسی کردند.

آیین رونمایی از ماکت کتاب «جایی شبیه هیچ‌کجا» با حضور مسئولین کشوری و استانی چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در مراسم اختتامیه مهرواره‌های ملی «گنبد کبوتران» و «نامه‌ی مهر» برگزار شد.

رونمایی از مجموعه داستانک: جایی شبیه هیچ کجا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =