جلسه هم‌اندیشی کمیته کودک و نوجوان کنگره شهدا در کانون سمنان

نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی کمیته کودک و نوجوان دومین کنگره سه‌هزار شهید استان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن کوثر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی کمیته کودک و نوجوان دومین کنگره سه‌هزار شهید استان در راستای موضوع «بررسی شرح وظیفه و تعیین زیرمجموعه» با دعوت از محسن امیرعبداللهیان دبیر شورای سیاستگذاری و شهربانو همتیان دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل، سعید صادقی مشاور مدیرکل، فروهر معدنی معاون فرهنگی، سکینه پارسا کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و سمیه مجیدی مسئول حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عصر یک‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در سالن کوثر برگزار شد.

جلسه هم‌اندیشی کمیته کودک و نوجوان کنگره شهدا در کانون سمنان

امیرعبداللهیان در ابتدای سخنانش ضمن تبریک میلاد حضرت علی(ع) به بیان پیشینه‌ی برگزاری این کنگره در کشور و استان سمنان پرداخت و عملکرد کمیته‌ی کودک و نوجوان را در اولین کنگره به سال ۱۳۹۴، مطلوب و برای قشر مخاطب، ویژه و خاص دانست.

وی در ادامه با قدردانی از مدیرکل و مجموعه‌کارکنان کانون پرورش فکری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف مهم، عنوان و اظهار کرد: این کمیته با توجه به گروه سنی جامعه‌هدف از ویژگی خاصی برخوردار است و به‌معنای واقعی بایست منطبق با کلام مقام معظم رهبری به استفاده از زبان هنر در برنامه‌های کنگره توجه داشته باشد.

امیرعبداللهیان در پایان سخنانش با معرفی ساختار دومین کنگره، شورای سیاستگذاری و تعیین کمیته‌های ۲۷گانه در این استان، از برگزاری اجلاسیه شهدا در شهرستان‌ها با مشارکت کمیته‌های متناظر استانی از ابتدای سال ۱۴۰۲  خبر داد.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه‌ی جلسه با تبریک اعیاد ماه رجب، جهت‌دهی تمامی فعالیت‌ها، فرآیندها، محصولات، دوره‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در راستای شکل‌گیری و تقویت ایمان و هویت ایرانی‌اسلامی و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و امیدآفرینی در کودکان و نوجوانان را از سیاست‌های کانون، عنوان و اظهار کرد: هم‌اکنون همه‌ی مراکز و کانون استان در حال برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۲ با توجه به سیاست‌های ابلاغی هستند و برنامه‌های پیشنهادی ستاد در برنامه‌ی عملیاتی سال آینده، درج خواهد شد.

خدابخشی تأکید کرد: کانون استان با تمام ظرفیت و توان نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات در خدمت شهدا و آرمان‌های راستین آن‌هاست و توسعه و تعمیق ارزش‌های والایی چون ایثار و شهادت را در دستور کار خود دارد.

جلسه هم‌اندیشی کمیته کودک و نوجوان کنگره شهدا در کانون سمنان

معاون فرهنگی کانون سمنان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای استان و تبریک فرارسیدن ولادت امام علی(ع)، پیرو جلسه‌ای که ۱۱ بهمن سال جاری با حضور همتیان دبیر کمیته کودک و نوجوان در محل دفتر مدیرکل کانون استان برگزار شد، درخصوص اقدامات صورت‌گرفته در معاونت فرهنگی کانون، مطالبی بیان کرد و گزارش کوتاهی از فعالیت‌های فرآیندمحور کانون، جشنواره‌ی مشق عشق در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، انجمن‌های تخصصی و چاپ رمان نوجوان و... ارائه داد.

گفتنی است، در بخشی از این جلسه اعضا به بازخوانی و اصلاح شرح وظیفه‌ی کمیته کودک و نوجوان کنگره، تعیین زیرمجموعه و دعوت از نهادهای فرهنگی هم‌سو برای عضویت در کمیته، تدوین جدول زمان‌بندی، تدوین طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی و برآورد اعتبار مالی، استفاده از لوگوی کنگره در تبلیغات تمامی برنامه‌های مرتبط با حوزه‌ی ایثار و شهادت، استفاده از شعار دومین کنگره در سربرگ تمامی نامه‌ها و مکاتبات، مستندسازی جلسات و فعالیت‌ها و برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان، شناسایی ظرفیت‌های استانی و ستادی و نیز خیرین در تأمین امکانات و منابع مالی طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی و... پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =