بازدید مدیرکل امور مالی و ذیحساب کانون از نقطه‌ صفر مرزی سیستان و بلوچستان

مدیر کل امور مالی و ذیحساب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفری چهار روزه به استان سیستان و بلوچستان از مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان هیرمند در نقطه‌ صفر مرزی ایران با افغانستان بازدید کرد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، لیلا کمالی در جریان این بازدید، در جمع همکاران و اعضا حضور یافت و از نزدیک دغدغه‌های آنان را شنید.

او ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران، که در نقطه‌ صفر مرزی و با مسایلی که این مناطق با آن روبه‌رو هستند برای کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند، برای رفع مشکلات آنان قول مساعد داد.

در جریان این بازدید معصومه هادی مدیرکل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان نیز گزارشی از پراکندگی مراکز فرهنگی‌هنری در سطح این استان پهناور و وضعیت نیروی انسانی و مالی ارایه کرد.

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری هیرمند با اجرای برنامه‌های متنوع چون شاهنامه‌خوانی، شعرخوانی و دکلمه از میهمانان خود استقبال کردند.

بازدید مدیرکل امور مالی و ذیحساب کانون از نقطه‌ صفر مرزی سیستان و بلوچستان

حضور در جلسه شورای اداری و مالی کانون استان سیستان و بلوچستان

در ادامه این سفر، جلسه شورای اداری و مالی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با حضور مدیرکل امور مالی و ذیحساب کانون برگزار شد.

لیلا کمالی در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از همکاران در حوزه‌های مختلف، به تلاش‌های واحد مالی برای بهبود شرایط موجود و خدمات انجام گرفته و در دست اقدام اشاره کرد.

مدیرکل کانون استان در بخشی این جلسه، صداقت و شرافت همکاران بخش اداری و مالی کانون استان را ستود.

بازدید مدیرکل امور مالی و ذیحساب کانون از نقطه‌ صفر مرزی سیستان و بلوچستان

معصومه هادی سپس عنوان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و پراکندگی جغرافیایی ویژه‌ خود، به عنوان پهناورترین استان کشور، شرایط ویژه‌ای دارد که نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان در فراهم کردن زیرساخت‌ها است.

وی در ادامه گزارش کوتاهی از ۳۱ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی ارایه کرد و افزود: بین شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین مرکز ما در استان، یک فاصله‌ ۱۲۰۰ کیلومتری وجود دارد که همین موضوع شرایط متفاوتی را برای همکاران، در مرکز و سراسر استان، در خصوص بازدیدها، برنامه‌ریزی‌ها و... رقم زده است.

هادی ادامه داد: از سوی دیگر اعتبارها و نیروی انسانی محدود بر دشواری شرایط افزوده، اما مجموعه‌ همکاران، در تلاشی ستودنی و خستگی‌ناپذیر تمام تلاش و توان خود را برای ارایه‌ خدمات به مخاطبان خود، به کار گرفته‌اند که حاصل بخشی از این تلاش‌ها حضور پررنگ همکاران و اعضا در میان برگزیدگان ملی و بین‌المللی است.

در ادامه، همکاران بخش اداری و مالی کانون در مورد مسایل کاری حوزه‌ خود گزارش کوتاهی ارایه کردند و در پایان مدیرکل امور مالی و ذیحساب کانون با اهدای لوح و هدیه، از آنان قدردانی کرد.

بازدید مدیرکل امور مالی و ذیحساب کانون از نقطه‌ صفر مرزی سیستان و بلوچستان

بازدید از مرکز در حال ساخت شهر زاهدان

مدیرکل امور مالی و ذیحساب کانون در ادامه‌ی بازدیدهای خود در سیستان و بلوچستان از مرکز فرهنگی‌هنری در حال ساخت شهر زاهدان در منطقه زیباشهر بازدید کرد.

لیلا کمالی در جریان این بازدید، از روند پیشرفت کار در این مرکز مطلع شد و تکمیل این طرح را گامی مهم برای گسترش خدمات کانون پرورش فکری در استان به ویژه زاهدان، دانست.

مدیرکل کانون استان سیستان و بلوچستان نیز ضمن ارایه‌ گزارشی از فعالیت‌ها و رایزنی‌های گسترده، برای سرعت بخشیدن به اتمام این طرح ارایه کرد.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به بافت جمعیتی منطقه‌ زیباشهر زاهدان و لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان این بخش از شهر، برقراری عدالت فرهنگی را در گرو گسترش این طرح‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد بهره‌برداری از این مرکز و دو مرکز در حال ساخت در شهرهای قصرقند و مهرستان، مجموعه‌ کانون را در رسیدن به این هدف مهم یاری کند.

مرکز فرهنگی‌هنری زیباشهر زاهدان در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع با زیربنای ۷۵۰ متر در حال ساخت است. از امکانات جالب این مرکز، علاوه بر بخش‌های مرسوم دیگر مراکز، به وجود طراحی اتاق آسمان‌نما و رصدخانه‌ این سازه می‌توان اشاره کرد که در کنار طراحی جالب توجه آن بر زیبایی بنا افزوده است. پیشرفت فیزیکی تکمیل این بنا حدود ۹۵ درصد است.

بازدید مدیرکل امور مالی و ذیحساب کانون از نقطه‌ صفر مرزی سیستان و بلوچستان

قدردانی از مربیان و اعضای فعال مراکز حوزه سیستان

حضور در آیین قدردانی از مربیان و اعضای فعال کانون سیستان و بلوچستان در حوزه‌ سیستان، بخش دیگری از برنامه‌های سفر مدیرکل امور مالی و ذیحساب کانون به این استان بود.

در این ویژه‌برنامه، لیلا کمالی ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران گفت: بررسی مسایل حوزه‌ی مالی و اداری از جمله اهداف مهم این بازدید است.

مدیرکل کانون استان نیز در سخنانی با تشریح وضعیت پراکندگی مراکز استان و مشکلات مربیان جهت تردد بین مراکز، به نیاز کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های کانون اشاره کرد.

معصومه هادی در ادامه، توسعه‌ فعالیت‌های کانون پرورش فکری را گام موثری در جهت امیدآفرینی و گسترش عدالت فرهنگی دانست و گفت: سرمایه‌گذاری فرهنگی مناسب، می‌تواند مسیر زندگی فرزندان استان را متحول کند.

در جریان این بازدید، همکاران مرکز شماره دو زابل با رقص محلی شمشیر، شاهنامه‌خوانی و اجرای سرود به استقبال میهمان‌های خود آمدند.

بازدید مدیرکل امور مالی و ذیحساب کانون از نقطه‌ صفر مرزی سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =