کد خبر: 323861
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
بازدید 174
ویژه برنامه‌های عید نیمه‎‌ی شعبان در کانون استان اردبیل برگزار شد

به مناسبت نیمه‌ی شعبان و سالروز میلاد با سعادت حضرت ولیعصر امام زمان (عج) در اسفندماه ۱۴۰۱، ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با حضور اعضا در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در سالروز خجسته میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج )، مراکز کانون استان اردبیل با برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف، این مناسبت را گرامی داشتند.

ویژه برنامه‌های عید نیمه‎‌ی شعبان در کانون استان اردبیل برگزار شد

اداره‌کل کانون/ استقبال از شرکت کنندگان جشن نیمه شعبان با چاپ و اهدای سربند

در مراسم جشن نیمه‌شعبان که در مهدیه اردبیل با همکاری و هماهنگی نهادهای فرهنگی شهرستان برگزار شد، اداره کل کانون استان با برپایی غرفه‌ی فرهنگی و چاپ و اهدای سربندهای «یا مهدی ادرکنی» و «یا صاحب الزمان عج» به استقبال کودکان، نوجوانان و دیگر شرکت کنندگان در مراسم رفت.

ویژه برنامه‌های عید نیمه‎‌ی شعبان در کانون استان اردبیل برگزار شد

کانون نمین/ حکاکی نام مبارک حضرت اباصالح المهدی(عج) بر لوح‌های سفالی

اعضای مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین، به مناسبت عید نیمه‌ی شعبان، نام مبارک امام زمان (عج)، را بر روی لوح‌های سفالی حک کردند.

در این برنامه که با همکاری مرکز پیش دبستانی نوگلان زهرا و مدرسه‌ی دخترانه‌ی محمد جعفری، برگزار شد، پس از اجرای فعالیت‌های معرفی کتاب، قصه گویی، معرفی وقایع و ایام، اعضای حاضر در برنامه با راهنمایی مربی هنری مرکز، عنوان «یا مهدی ادرکنی» را بر روی لوح‌های گلی، حکاکی کردند

همچنین در دیگر برنامه که به همین مناسبت اجرا شد، اعضای کارگاه ادبی مرکز با تهیه‌ی کارت پستال و نوشتن نامه‌ و متن‌های ادبی خود خطاب به امام زمان(عج) این روز را گرامی داشتند.

گفتنی است، حضور در مدارس و اجرای فعالیت‌های معرفی شخصیت و وقایع و ایام از دیگر برنامه‌های کانون نمین در همین مناسبت بود. 

ویژه برنامه‌های عید نیمه‎‌ی شعبان در کانون استان اردبیل برگزار شد

کانون نیر/ کاردستی گل‌های نرگسی

در سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج)، فعالیت‌های ویژه‌ی این مناسبت در مرکز فرهنگی هنری کانون نیر اجرا شد.

در این برنامه که روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ اجرا شد، مربیان مرکز با تشریح فلسفه‌ی غیبت حضرت ولیعصر(عج)، دلیل نسبت دادن گل نرگس به آن حضرت را برای اعضا توضیح داده و در ادامه با آموزش نحوه‌ی ساختن گل نرگس، به انجام فعالیت کاردستی پرداختند.

همچنین در کارگاه هنری این مرکز گل‌های نرگسی با تکنیک خراش طراحی و نقاشی شد.

بر اساس گزارش مربی مسوول این مرکز، معرفی ایام و وقایع، معرفی شخصیت امام زمان (عج)، معرفی کتاب‌های چهارده معصوم علیه السلام  و دعای عهد (من بی تو هرگز) و همخوانی دعای فرج از جمله فعالیت‌های‌اجرا شده در مرکز در گرامیداشت عید نیمه‌ی شعبان بود.

ویژه برنامه‌های عید نیمه‎‌ی شعبان در کانون استان اردبیل برگزار شد

مرکز ۲ کانون اردبیل/معرفی آداب و اعمال عید نیمه‌ی شعبان

 به مناسبت عید نیمه‌ی شعبانی و گرامیداشت میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اعضا و مربیان مرکز شماره‌ی ۲ کانون اردبیل با اجرای فعالیت‌های جذاب فرهنگی و هنری از جمله معرفی ایام، معرفی کتاب، شعرخوانی  و کاردستی در روز سه شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱، به استقبال این روز رفتند.

در این فعالیت ها مربیان به وظایف منتظران امام زمان(عج) در عصر غیبت اشاره کرده و از شرکت کنندگان خواستند تا با مطالعه کتاب‌های ارزشمندی که در این خصوص نوشته شده و در کانون موجود هست،  شناخت خود از جایگاه، خصوصیات، منزلت و رسالت امام زمان(عج) را افزایش دهند.

بیان آداب و اعمال و فضیلت‌های نیمه شعبان از جمله خواندن دعاهای مخصوص این شب و روز و ذکر و صلوات شعبانیه از دیگر برنامه هایی بود که برای اعضای کانون و اعضای طرح کانون مدرسه به اجرا در آمد.

ویژه برنامه‌های عید نیمه‎‌ی شعبان در کانون استان اردبیل برگزار شد

کانون خلخال/ نامه‌ای به امام زمان(ع)

به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت مهدی(عج)، ویژه برنامه این مناسبت با حضور اعضای کودکو نوجوان در کانون خلخال اجرا شد.

در ابتدای برنامه، زهرا محیطی، مربی مسوول مرکز، ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک اعیاد شعبانیه، به ویژه میلاد حضرت مهدی موعود(عج)، به معرفی شخصیت والای منجی عالم بشریت و بیان زندگی‌نامه و فضایل و کرامات آن حضرت پرداخته و القاب و کنیه‌های ایشان را برای اعضا معرفی کرد.

فعالیت بعدی نوشتن نامه و دلنوشته‌های ادبی بود که توسط اعضای ادبی مرکز انجام شد. در این برنامه با توضیح مربی ادبی مرکز، اعضا به انجام فعالیت پرداخته و نامه‌ها و دلنوشته‌های خود را نوشته و در صندوقچه‌ی نامه انداختند.

در کارگاه هنری نیز، اعضای کارگاه عبارت «برخیز که حجت خدا می‌آید» را به دو روش قلم و تحریری  خوشنویسی کردند.

خاطر نشان می‌شود ادامه‌ی این برنامه که با شعرخوانی اعضای نوجوان از کتاب «باز با باران» همراه بود با نثار صلوات و قرائت دعای فرج به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =