مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره ادبی خاتم تمدید شد

فراخوان هشتمین جشنواره داستان کوتاه خاتم با محوریت سیره پیامبر اکرم(ص) با همکاری کانون پرورش فکری و دفتر نشر فرهنگ اسلامی تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲، تمدید شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شرایط شرکت در جشنواره هشتم، موضوع داستان و روایت داستانی با الهام از بینش، روش، کنش و منش پیامبر اکرم(ص) در رفتار انسان امروز با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر است.

در این راستا جشنواره ادبی خاتم تلاش می‌کند تا با تشویق و حمایت پدیدآورندگان آثار ادبی فاخر و ارزشمند و با تکیه بر آموزه‌های نیکو و ارجمند زندگی آن حضرت، رسالت خود را به انجام رساند.

بر این اساس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، با توجه به تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با دفتر نشر فرهنگ اسلامی با دبیرخانه‌ این جشنواره در بخش کودک و نوجوان همکاری می‌کند.

قالب و موضوع این جشنواره، داستان و روایت داستانی با الهام از بینش، روش، کنش و منش پیامبر اکرم صلی‌الله در رفتار انسان امروز با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایت‌های معتبر اعلام شده است.

همچنین گروه‌های سنی نونگاه (۱۲+) (اعضای کانون و مخاطبان آزاد) و گروه سنی نوجوان (۱۵+) (اعضای کانون و مخاطبان آزاد) و گروه سنی بزرگ‌سال (مربیان و کارشناسان کانون) می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

علاقه‌مندان تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند. آثار رسیده از استان‌ها از سوی هیئت انتخاب اولیه (کارشناسان مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون) بررسی و آثاری که استانداردهای لازم را دارا باشند برای داوری پایانی به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد شد.

هم‌چنین شرکت‌کنندگان آزاد(غیرکانونی) می‌توانند آثار خود را به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی http://www.khatamfestival.ir/ ارسال کنند.

در عین حال قرار است آن دسته از کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این فراخوان که عضو کانون نیستند، به عضویت مراکز کانون پرورش فکری پذیرفته شوند.

همچنین آثار پس از دریافت، از سوی کارشناس ادبی استان جمع‌آوری و به همراه جدول فهرست شرکت‌کنندگان و مشخصات کامل آن‌ها از طریق نامه‌ی اداری با امضای مدیرکل استان، به سامانه اداری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری ارسال خواهد شد.

آیین پایانی و اهدای جوایز نیز در خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. سپس آثار برگزیده‌ جشنواره در قالب کتاب از سوی انتشارات کانون پرورش فکری، چاپ و منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۰ و ۰۲۱۸۸۹۵۴۸۶۶ داخلی ۱۲۰ دبیرخانه بخش کودک و نوجوان جشنواره خاتم یا شماره همراه ۰۹۱۲۷۱۰۳۱۰۴ تماس بگیرند.

مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره ادبی خاتم تمدید شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =