بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی

همزمان با روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیک امید کانون پرورش فکری اقدام به معرفی شهدای شاخص انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم برای جمعی از نوجوانان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، به مناسبت روز شهدا و پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، پیک امید کانون پرورش فکری استان در اقدامی شایسته با دعوت از دانش‌آموزان دبستان دخترانه خاتمی مستقر در منطقه در حال توسعه صدرآباد به زیارت قبور شهیدان والا مقام سید رضا و سید محمد پاکنژاد رفت و برای آشنایی بیشتر بچه‌ها به معرفی شخصیت این دو شهید بزرگوار پرداخت. در این آیین ماندگار، که روح الله عباسی نژاد مدیرکل حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سیده عالیه قوامی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، حجت الاسلام عباس زارع رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، مهدی قانع از مجریان صحنه و صدا و سیمای یزد و جمعی از کارشناسان کانون حضور داشتند.

بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی

قوامی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و نوجوانان، گفت: شهیدان پاکنژاد در پیروزی انقلاب ایران نقش بسزایی داشتند و وظیفه ماست که از منش و رفتار و اخلاق و مردمداری آنها بدانیم و آن را سرلوحه کار و زندگیمان قرار دهیم و ادامه دهنده راهشان باشیم. وی ادامه داد: امروز مفتخریم که در جمعمان سید هاشم پاکنژاد فرزند برومند شهید سید رضا پاکنژاد حضور دارند که ایشان چون پدر، مردمدار و منشا خیر و برکت بوده اند. قوامی اظهار داشت: دکتر سید رضا پاکنژاد پزشکی حاذق، شاعر و نویسنده ای توانا بود که مهربانی و مردم‌داری و سخاوتمندی و کمک به نیازمندان از شاخصه‌های بارز این مردبزرگ بود که حتی در طبابت اگر حس می‌کرد بیمارش توان مالی خوبی ندارد هرچند ویزیت را رایگان انجام می‌داد، حتی هزینه داروی بیمار را نیز پرداخت می‌کرد و امروز ما باید از شهید پاکنژاد و شهدای عزیز، درس بگیریم و پیرو راه آنها باشیم.

بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی

حجت الاسلام زارع رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، حرکت ماندگار کانون پرورش فکری در روز شهدا را ارزشمند دانست و گفت: شهدا با جانفشانی و ایثار و از خودگذشتگی به ما آرامش را هدیه دادند و امروز ما باید مدیون خون ریخته شده آنها باشیم و قدر این آرامش را بدانیم. وی از شهیدان پاکنژاد به عنوان سربازان وفادار و مردم دار یاد کرد و عنوان کرد: ما باید با درس گرفتن از خصلت مردم‌داری و مهربانی و انفاق و اخلاق مداری شهیدان پاکنژاد درس بگیریم و راه و روش زندگیمان را بر اساس خصلت نیکوی آنها پیش ببریم و از این آرامشی که داریم خدا راشکر کنیم و مدیون آنها باشیم.

بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی

در ادامه با حضور در کنار تربت پاک شهید سید غلامحسین موسوی شهید مدافع حرم، با ذکر فاتحه‌ای یاد و خاطره این شهید والامقام گرامی داشته شد و سپس از مریم السادات موسوی نوه شهید که در جمع بچه‌های دبستان دخترانه خاتمی حضور داشت با لوح و هدیه‌ای به رسم یادبود، تقدیر شد.

بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی

زیارت تربت پاک شهید امیرحسین آواره عضو ماندگار و افتخار آفرین مرکز شماره یک کانون یزد، صحبت‌های مهدی قانع از مجریان صحنه و سیمای مرکز یزد در رابطه با شهدای هواپیمای ایرانی که هدف موشک‌های آمریکایی قرار گرفتند، خاطره گویی مهدی آرایی کارشناس فرهنگی کانون از شهید خلیل حسن بیکی و قرائت دو مطلب ادبی در وصف شهید و شهادت توسط دو تن از بچه‌ها و در نهایت زیارت تربت شهید منتظر قائم شهید حادثه طبس، از دیگر برنامه‌های زیارت تربت پاک شهدا، در این روز بود. گفتنی است ۲۲ اسفند با توجه به تاسیس بنیاد شهید، روز شهدا نامگذاری شده است.

 بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =