کد خبر: 324053
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
بازدید 134
یومورتا بویاسی / جشنواره تخم مرغ‌های رنگی در مرکز شماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر

به مناسبت فرا رسیدن آخرین چهارشنبه سال، جشنواره تخم مرغ‌های رنگی با عنوان «یومورتا بویاسی» با حضور اولیا و اعضا در مرکز شماره‌ی ۲ کانون مشگین شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این برنامه که روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱، با هدف آشنا ساختن اعضا با آیین‌ها وسنت‌های قدیمی منطقه برگزار گردید، لیلا مستعلی‌زاده مربی مسوول مرکز با تبریک فرارسیدن سال نو و عید باستانی نوروز، به معرفی آیین‌های بومی در مناسبت چهارشنبه سوری پرداخت.

وی در این برنامه از نامگذاری و اجرای مراسم در چهار چهارشنبه آخر سال به نام‌های «سو چرشنبه‌سی، اود چرشنبه‌سی، یئل چرشنبه‌سی و تورپاق چرشنبه‌سی» که برگرفته از عناصر چهار گانه طبیعت، آب، آتش، باد و خاک هستند را برای اعضا توضیح داده و انجام سنت‌هایی از جمله سبز کردن سبزه ، رنگ کردن سنتی تخم مرغ ها، روشن کردن فانوس،چراغ نفتی و تونقال آتش، شال سالاما و یومورتا چاقشدرماق در این روز را از نشانه‌های توجه مردم منطقه به اجرای مراسم شاد و مفرح در روزها و هفته‌های پایانی سال دانست.

یومورتا بویاسی / جشنواره تخم مرغ‌های رنگی در مرکز شماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر

گفتنی است در ادامه برنامه، اعضای کودک با راهنمایی مربیان مرکز و در کنار اولیای خود تخم‌مرغ‌ها را با ذوق وشوق مثال زدنی رنگ آمیزی کرده و اعضای نوجوان نیز به تزیین سبزه و کوزه‌های سفالی عید پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =