پیشوازی اعضای مراکز کانون انگوت و نمین از فصل بهار

در آستانه‌ی سال ۱۴۰۲، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان‌های انگوت و نمین با برگزاری ویژه برنامه‌ها و آیین‌های نوروزی به استقبال فصل بهار رفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ و در آستانه‌ی فرارسیدن عید باستانی نوروز، اعضا و مربیان مراکز کانون انگوت و نمین با اجرای جشن‌ها و آیین‌های نوروزی به پیشواز سال جدید رفتند.

در مرکز فرهنگی هنری کانون انگوت ویژه برنامه‌ی «صدای پای بهار»، پیش از ظهر روز سه‌شنبه ۲۳ اسفند ماه با حضور اعضای نوخوان و نونهال مرکز و با همراهی جمعی از اولیا برگزار شد که در ابتدای مراسم، افسانه سادات مزین مربی مسوول مرکز با معرفی آیین‌های ملی عید نوروز و رسم و رسوم منطقه در شروع سال جدید، معنی و مفهوم هر یک از نمادهای سفره هفت سین را برای حاضران توضیح داد.

وی در ادامه داستان نوروز و بادبادکها را قصه گویی کرده و با ارایه تاریخچه و خواستگاه تکم گردانی، اعضا را با این آیین سنتی آوازی و عروسکی آشنا کرد.

گفتنی است، شعرخوانی، تکم گردانی و رنگ آمیزی تخم مرغ‌های سفره هفت سین از دیگر فعالیت‌های مرکز در این روز بود که توسط اعضا اجرا شد.

پیشوازی اعضای مراکز کانون انگوت و نمین از فصل بهار

همچنین در همین روز اعضای کودک در مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین نیز با برگزاری جشن و رنگ کردن تخم مرغ به استقبال نوروز ۱۴۰۲ رفتند.

در این برنامه مربیان مرکز با همکاری و حضور ۳۵ نفر از نوآموزان مرکز پیش دبستانی نوگلان زهرا، جشن استقبال از نوروز ۱۴۰۲ را با اجرای فعالیت‌هایی از جمله قصه گویی از داستان عمو نوروز و خاله نوبهار، معرفی نمادهای سفره‌ی هفت سین، تکم خوانی، شعرخوانی برپا کردند

شایان ذکر است این برنامه با رنگ کردن تخم مرغ‌های سفره‌ی هفت سین، اهدای هدایای یادبود و پذیرایی از حاضران پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =