کد خبر: 324056
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
بازدید 210
ویژه برنامه‌ی استقبال از نوروز در کانون خلخال

ویژه برنامه‌ی استقبال از بهار طبیعت و بهار دل‌ها، ماه مبارک رمضان با عنوان عید در عید، روز سه‌شنبه۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱، در مرکز مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این برنامه که آخرین جلسه‌ی طرح کانون مدرسه‌ی مرکز در سال ۱۴۰۱ بود، زهرا محیطی مربی مسوول مرکز ضمن خیرمقدم گویی به معرفی آیین‌های بومی چهارشنبه سوری با عنوان «کول چرشنبه و گول چرشنبه» پرداخت.

وی با بیان اینکه آیین‌های قدیمی منطقه در آستانه‌ی آغاز سال نو، لحظات شورانگیز و به یاد ماندنی را برای مردم خلق می کرد، از تغییر و فراموشی این سنت‌ها ابراز تاسف کرده و خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه در سایه‌ی غفلت و بی توجهی به آیین‌های زیبای نوروزی، رفتارها و حرکات مخاطره‌آمیز از جمله پرتاب ترقه و مواد منفجره، لحظات خوش زندگی مردم را با رخ دادن اتفاقات ناگوار به تلخی تبدیل کرده است.

ویژه برنامه‌ی استقبال از نوروز در کانون خلخال

محیطی در ادامه با ارایه توصیه‌های لازم در خصوص چهارشنبه سوری و رعایت نکات امنیتی، از بچه ها خواست که در این ایام مواظب خود و خانواده هایشان باشند و اجازه ندهند بخاطر یک لحظه شادی، عمری دچار پشیمانی شده و مراسم نوروز با ناراحتی سپری شود.

اجرای برنامه‌ی ادبی «خوشه های کلمات» با موضوع عید نوروز وشعرخوانی از کتاب«مثل یک لبخند» از دیگر فعالیت‌های مرکز در این روز بود.

خاطر نشان می ‌شود در پایان آیین تکم گردانی برای اعضا معرفی شد. در این فعالیت، مربی قدمت و روش اجرای این آیین در استان اردبیل را توضیح داده و سپس اشعار مخصوص آن را برای اعضا اجرا کرد که در ادامه اعضا با خوانش اشعار، به تکم گردانی و اجرای این آیین پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =