مهرواره ادبی‌-آیینی «روشنای اندیشه» فراخوان‌شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان فراخوان مهرواره ادبی آیینی «روشنای اندیشه» را منتشرکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این فراخوان استانی در آستانه سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز و هفته نکوداشت مقام معلم و مربی انتشاریافت.

ترویج مفاهیم دینی و پیام‌های قرآنی درحوزه تعلیم و تربیت، تعالی شناخت ادبیات دینی و ارزش‌گذاری به آثار معلمان و مربیان دربخش شعر و داستان آیینی و ملی، پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان و بازشناسی ادبی، از جمله اهداف انتشار فراخوان مهرواره «روشنای اندیشه» به‌شمارمی‌رود.

جایگاه معلم و مربی در قرآن کریم، احادیث نبوی و فاطمی، تاثیر تکریم مقام معلم و مربی در ترویج ارزش‌های دینی، اخلاقی و ملی و همچنین، تبیین نقش معلم و مربی در پرورش ذوق و اندیشه مخاطب نیز از محورهای موضوعی مهرواره «روشنای اندیشه» است که با همراهی دانش‌آموزان و بزرگسالان (مربیان، معلمان، مدرسان و اساتید دانشگاه) برگزارمی‌شود.

 براساس این فراخوان، دانش‌آموزان ۷ تا ۱۵ سال‌ با ارسال متن ادبی و دست‌نوشته خلاق و دانش‌آموزان گروه سنی بالای ۱۵ سال با خلق آثاری در حوزه شعر و داستان در این حرکت فرهنگی-ادبی شرکت‌خواهندکرد و گروه سنی بزرگسال نیز می‌توانند  اشعار و داستان‌های خود را به زبان فارسی و در صورت تمایل، دو یا چندزبانه( همراه با ترجمه فارسی) به دبیرخانه مهرواره ارسال ‌کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار نیز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام‌شده و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال حداکثر ۳ اثر در هربخش و ذکر مشخصات کامل، نسبت به ارسال آثار به مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان یا از طریق صندوق پستی ۳۱۸۱ اقدام‌کنند.

گفتنی‌است طی آیینی از  خالقان آثار برگزیده با لوح سپاس و اهدای جایزه تجلیل می‌شود.

 مهرواره ادبی‌-آیینی روشنای اندیشه فراخوان‌شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =