اعضای کانون با خانواده فضایی زمین دیدار کردند

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرچشمه سفر یک‌روزه‌ای به فضا داشتند و با استفاده از واقعیت مجازی و آسمان‌نمای دیجیتال با اعضای منظمومه شمسی دیدار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، همزمان با هفته جهانی ستاره‌شناسی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرچشمه در قالب طرح کانون و مدرسه مهمان کارشناسان انجمن نجوم «بچه‌های سر به هوا» شدند و به دنیای بی‌انتهای آسمان‌ها سفر کردند.

بنابر این خبر، ۱۵۰ دانش‌آموز دختر کودک و نوجوان سرچشمه در یک روز پر ستاره ابتدا با توضیحات امیرعباس شهدادی کارشناس انجمن نجوم «بچه‌های سر به هوای» کانون پرورش فکری استان در کارگاهی با علم نجوم و خانواده فضایی زمین در منظومه شمسی و خصوصیات و ویژگی‌های رفتاری هر کدام آشنا شدند.

همچنین، بچه‌ها در قسمت دوم برنامه با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی « VR» که برای اولین بار از سوی واحد فناوری دهکده نجوم پارک علم و فناوری استان کرمان طراحی و اجرا شده است به فضا سفر کردند.

اعضای کانون با خانواده فضایی زمین دیدار کردند

اعضای کانون با خانواده فضایی زمین دیدار کردند

واقعیت مجازی یک محیط کامپیوتری با صحنه‌ها و اشیایی است که واقعی به نظر می‌رسند و باعث می‌شود کاربر احساس کند همه آنچه در تصویر می‌بیند، به‌ صورت واقعی در محیط اطراف خود وجود دارد. این محیط از طریق دستگاهی به نام هدست و عینک واقعیت مجازی قابل‌درک و دیدن است.

بر همین اساس، بازدید از بزرگترین آسمان‌نمای دیجیتال جنوب شرق ایران و سفری ماجراجویانه در منظومه شمسی از دیگر برنامه‌های این روز نجومی در سرچشمه بود و در پایان در کارگاهی عملی بچه‌ها با فیلتری مخصوص خورشید قلب تپنده منظومه شمسی را رصد کردند و با ویژگی‌های ظاهری این ستاره مهم و حیاتی آشنا شدند.

اعضای کانون با خانواده فضایی زمین دیدار کردند

این ویژه‌برنامه به همت انجمن نجوم «بچه‌های سر به هوا» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و مشارکت موسسه مردم نهاد نوآوران نجوم کارمانیا، واحد فناور دهکده نجوم و شرکت صنعتی مس سرچشمه به مناسبت هفته جهانی ستاره‌شناسی برگزار شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =