گرامی‌داشت بهار قرآن و روز قدس در کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اجرای فعالیت‌های متنوع، مناسبت‌های ملی و مذهبی را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی برای اعضای عادی و طرح کانون‌مدرسه، مناسبت‌های ملی و مذهبی فروردین ۱۴۰۲ ازجمله ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، بهاره بخشی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون بیارجمند اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن بهار قرآن و روز قدس، فعالیت‌های مختلفی ازجمله تولیدمحتوای مجازی در قالب معرفی کتاب «اینجا سرزمین فلسطین است» و «دوستت دارم ای خدای مهربان»، قصه‌گویی، بازی، مسابقه، تهیه نشریه‌دیواری، نقاشی و رنگ‌آمیزی طرح با موضوع رمضان و فلسطین، معرفی وقایع و ایام با موضوع ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر ویژه نمازگزاران کوچک در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) و... اجرا شد.

گرامی‌داشت بهار قرآن و روز قدس در کانون سمنان

ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی اظهار داشت: کارگاه کاردستی زیتون سرخ با هدف نهادینه‌کردن فرهنگ دینی، اسلامی، تقویت هویت ملی و انقلابی در بین مخاطبان کودک و نوجوان، به‌همت مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار روستایی کانون میامی در مسیر راهپیمایی روز قدس، برگزار و علاوه بر استقبال پرشور کودکان و نوجوانان مورد بازدید امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

گرامی‌داشت بهار قرآن و روز قدس در کانون سمنان

وی افزود: در ادامه‌ی برنامه، اعضا به اتفاق مربیان به اقامه‌ی نماز جماعت در مصلای نماز جمعه پرداختند.

ابراهیم اصغریان مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون میامی نیز با حضور در روستاهای حسین‌آباد، مهدی‌آباد، محمدآباد و کلاته‌اسد به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی در قالب معرفی کتاب، معرفی  سرزمین، رنگ‌آمیزی نقوش اسلیمی، قصه‌گویی، امانت کتاب، قرآن و حدیث، معرفی وقایع  و... پرداخت.

مریم کریمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام نیز از اجرای طرح کانون‌مدرسه و انجام فعالیت‌های فرهنگی در قالب معرفی کتاب، مسابقه و کاردستی ویژه دانش‌آموزان پایه پنجم مدرسه فاطمیه(س) خبر داد.

گرامی‌داشت بهار قرآن و روز قدس در کانون سمنان

ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود از فضاسازی مرکز و برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و هنری با هدف آشنایی اعضای کودک و نوجوان با سرزمین فلسطین، خبر داد و گفت: آموزش ساخت «پرچم فلسطین» در کارگاه کاردستی، آموزش ساخت «پرنده آزادی» به دانش‌آموزان پایه دوم دبستان دهخدا عضو طرح کانون‌مدرسه، معرفی کتاب، معرفی سرزمین، معرفی وقایع، نمایش فیلم «تبر» با هدف آموزش اتحاد و مقاومت، قصه‌گویی، آموزش ساخت «پرنده صلح و دوستی» در کارگاه سفال به دانش‌آموزان دبستان میثاق عضو طرح کانون‌مدرسه، از فعالیت‌های مربیان در این هفته بود.

گرامی‌داشت بهار قرآن و روز قدس در کانون سمنان

بهزاد منسوبی مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون دامغان از استقرار خودروی کتابخانه در مسیر راهپیمایی و برپایی ایستگاه نقاشی با مشارکت ستاره خباز مربی فرهنگی مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون این شهرستان خبر داد و گفت: کودکان  در این برنامه با کشیدن نقاشی و رنگ‌آمیزی طرح با موضوع فلسطین، حمایت خود را از کودکان فلسطینی اعلام داشتند.

گرامی‌داشت بهار قرآن و روز قدس در کانون سمنان

فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان اظهار داشت: تولیدمحتوای مجازی در قالب کلیپ با موضوع قدس، فضاسازی پانل‌های مرکز، اجرای فعالیت فرهنگی و هنری در قالب معرفی کتاب «دیروز ایران - امروز فلسطین»، معرفی سرزمین، معرفی وقایع، نقاشی، خوشنویسی و... با موضوع رمضان، شب‌های قدر و روز قدس ازجمله فعالیت‌های مربیان برای دانش‌آموزان پایه دوم مدرسه بنت‌الهدی و پایه پنجم مدرسه شهیدحیدری عضو طرح کانون‌مدرسه بود.

وی افزود: مربیان مرکز هم‌چنین با حضور در مدرسه امام‌رضا(ع) به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی با موضوع رمضان در قالب آشنایی با قرآن و حدیث و فضیلت سوره‌ی قدر، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت و... پرداختند.

زینت حامدی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهمیرزاد از فضاسازی پانل‌ها و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در قالب معرفی کتاب فلسطین، روخوانی کتاب، دل‌نوشته‌ی ادبی برای کودکان فلسطینی، رنگ‌آمیزی طرح و کاردستی خبر داد و گفت: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مربیان به‌همراه جمعی از اعضای طرح کانون‌مدرسه علاوه بر شرکت در راهپیمایی روز قدس، ایستگاه نقاشی با موضوع «حمایت از کودکان فلسطین» برپا کردند و در پایان از صاحبان آثار برتر با تقدیم هدیه‌ای تجلیل شد.

گرامی‌داشت بهار قرآن و روز قدس در کانون سمنان

محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر با بیان این‌که قدس خون‌بهای سردار دل‌هاست، اظهار داشت: فضاسازی پانل‌ها و اجرای طرح دیواری با موضوع رمضان، برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و ادبی در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، معرفی وقایع، معرفی سرزمین و... برای اعضای عادی و طرح کانون‌مدرسه و هم‌چنین تشویق و ترغیب اعضا برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس و برپایی ایستگاه نقاشی پرچم روی دست و صورت کودکان در مسیر راهپیمایی ازجمله برنامه‌های مربیان در این هفته بود.

گرامی‌داشت بهار قرآن و روز قدس در کانون سمنان

راحله رجبی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان اظهار داشت: در آستانه‌ی روز جهانی قدس، دانش‌آموزان پایه چهارم مدرسه علامه‌امینی عضو طرح کانون‌مدرسه طی بازدیدی از مرکز در کارگاه‌های فرهنگی، هنری، اسلامی و... شرکت کردند.

گلنساء شاهی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان اظهار داشت: ایستگاه نقاشی با موضوع روز قدس و رنگ‌آمیزی تصویری از مسجد بیت‌المقدس با مشارکت مربیان مراکز کانون سمنان ویژه نمازگزاران کوچک شرکت‌کننده در راهپیمایی روز جهانی قدس در محل مهد آدینه مستقر در مصلای نماز جمعه، برگزار شد.

گرامی‌داشت بهار قرآن و روز قدس در کانون سمنان

وی افزود: پخش تراکت تبلیغاتی با هدف جذب عضو، برگزاری نمایشگاهی از آثار کودکان و نوجوانان، بازدید فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کشور و حجت‌الاسلام پهلوانی‌فر مسئول ستاد نماز جمعه سمنان و... از دیگر برنامه‌های  این ایستگاه بود.

شاهی خاطرنشان کرد: کارگاه نوشتن خلاق با موضوع دل‌نوشته‌ای برای کودکان فلسطینی و کارگاه سفال با موضوع ساخت ماکت مسجدالاقصی و مسجد ویژه اعضای کودک طی هفته در مرکز برگزار شد.

گرامی‌داشت بهار قرآن و روز قدس در کانون سمنان

فضاسازی در قالب معرفی کتاب و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز از فعالیت‌های مربیان در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان بود.

خدیجه حمزه مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه گفت: غرفه‌ی نقاشی و قصه‌گویی با عنوان «اینجا سرزمین من است» و سطرنویسی جمله‌ی تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر «روز قدس، روز اسلام است» در مسیر راهپیمایی و در محل مهد آدینه مصلای نماز جمعه، برگزار و با استقبال کودکان و نوجوانان و والدین آن‌ها روبه‌رو شد.

گرامی‌داشت بهار قرآن و روز قدس در کانون سمنان

الهه حسنی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوانکی اظهار داشت: برپایی غرفه‌ی نقاشی و قصه‌گویی در حمایت از کودکان مظلوم فلسطین در مسجد جامع و تجلیل امام‌جمعه و مسئولان از اعضای شرکت‌کننده در مسابقه‌ی ساخت آدمک و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌محور از برنامه‌های مربیان به مناسبت گرامی‌داشت روز قدس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =