کد خبر: 324777
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
بازدید 162
انجمن شاعران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد

انجمن شاعران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با حضور کارشناس آفرینش های ادبی و مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک همدان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن شاعران نوجوان کانون استان همدان در تاریخ ۳۱ فروردین ماه روز پنج‌شنبه در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ همدان با حضور اعضا و محمد تقی توکلی کارشناس آفرینش‌های ادبی و مهدی طراوتی مربی ادبی مرکز برگزار شد.

در این برنامه حسین زرنقاب- آسنا رمضانی – مهرانه قادری از اعضای انجمن آثار خود را خوانش کردند.

سپس مهدی طراوتی مربی ادبی در مورد خاستگاه شعر، خیال و تصاویر هنرمندانه، و این که شعر می‌تواند به عنوان یک بنای منسجم انسان را در میان پیچ و خم‌های معانی خود متحیر سازد و لذت دریافت‌های شاعرانه را به مخاطب شعر منتقل کند صحبت کردند و در تکمیل سخنان مربی ادبی، محمد تقی توکلی کارشناس آفزایش‌های ادبی زبان را از مهمترین وسایل مورد استفاده یک شاعر قلمداد نمود وبیان داشت، شاعر باید به تمام تکنیک های زبانی مسلط باشد و بتواند زبان را به تناسب محتوای شعری خود بکار ببرد.

وی توصیف را در شعر عامل ضعف دانست و اعلام نمود به جای توصیف از تصویر سازی استفاده شود، تا شعر برای مخاطب دلنشین تر و ملموس تر باشد.

ایشان ضمن تقدیر از اعضای انجمن که توانسته ‌اند آثار خوب و قوی را ارائه داده ند توصیه کرد:  مطالعه در آثار شاعران مطرح و صاحب سبک می‌تواند ما را کمک کند که بهتر کشف کنیم تا بتوانیم بهتر ببینیم.

همچنین مقرر شد انجمن ماه فروردین با تعداد بیشتری از اعضا با آثار بیشتری برگزار گردد.

شایان ذکر است این انجمن از ساعت ۱۰ لغایت ۱۲ با حضور ۶ نفر از اعضا و مربیان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =