کد خبر: 324819
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
بازدید 171
سمینار طعم خوش قدردانی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی نوجوانان کرمانی با حضور بابک بهمنی دکترای رفتارشناسی و با محوریت پاکسازی ذهن و ذهن‌آگاهی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، سمینار طعم خوش قدردانی با محوریت پاکسازی ذهن و ذهن‌آگاهی، روش‌های رفع بی‌قراری و حواس‌پرتی، شناسایی ریشه‌های فکرهای مخرب، شکرگزاری در قوانین جهان و تمرینات شکرگزاری با حضور دکتر بابک بهمنی و تعدادی از نوجوانان شهر کرمان به همت مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۵ کانون شهر کرمان ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ در سالن باران اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

بنابر این خبر، این نشست با یک تمرین تمرکز ۴۰ دقیقه‌ای در سکوت و تاریکی و توجه و تمرکز روی حواس و بدن آغاز شد.

همچنین بهمنی در ادامه بیان کرد: طبق تحقیقات روزانه ۶۷ هزار فکر و خیال از ذهن آدمی می‌گذرد که ۹۷ درصد آن‌ها غیرارادی و تنها ۳ درصد آن‌ها ارادی هستند. از آن‌جا که از لحاظ علمی ثابت شده است حالت‌های درونی روی اتفاقات بیرونی تاثیر می‌گذارد، ناگزیریم تا ذهن را از آلودگی و افکار مزاحم پاک کنیم.

بهمنی با اشاره به این‌که ذهن آشفته، شلوغ و دستپاچه تمرکز، قدرت تصمیم‌گیری و یادگیری ندارد تاکید کرد: ذهن پاک تصمیمات بزرگ و درست را روشن و برجسته می‌کند.

کارشناس نشست با یادآوری این‌که دستاوردهای بزرگ محصول رقابت و برتری‌جویی نیست و محصول اشتیاق است بیان کرد: در قدم اول باید دست از کنترل زندگی بردارید و روی حالت‌های درونی وقت بگذارید. حال خوب با صرف وقت و هزینه و تمرین به دست می‌آید. با متوقف کردن افکار منفی و فعال کردن حواس می‌توان به خودآگاهی و ذهن‌آگاهی رسید.

تمرین شمارس معکوس و تمرکز روی تنفس از تمرین‌های عملی این نشست بود و همچنین شرکت‌کنندگان به نوبت یک دیدگاه محدودکننده شخصی خود را بیان کردند و با کمک استاد نشست و دیگر حاضران سعی کردند دیدگاه مقابل و راهگشای آن را کشف کنند و به صورت عملی آن را به کار ببندند.

سرفصل‌های دیگر این نشست در جلسات بعدی دنبال و این سلسله مباحث ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =