کودکان ونوجوانان گیلانی پاسداری از طبیعت را تمرین‌کردند

هم‌زمان با هفته زمین‌پاک، ویژه‌برنامه‌هایی به‌منظور قدردانی از موهبت‌های الهی و ترویج فرهنگ پاس‌داشت محیط‌زیست، در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه‌ها با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ صیانت از محیط‌زیست و آگاه‌سازی هر چه بیش‌تر مخاطبان با شیوه‌های پاس‌داشت موهبت‌های خدادادی، در تعاملی سازنده با اداره‌های محیط زیست و آموزش و پرورش در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان برگزارشد.

برهمین اساس، مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون بندرانزلی با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان نسبت به برپایی کارگاه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت محیط‌زیست و اقدام‌کرد.

آشناسازی افزون‌تر کودکان با اهمیت زیست‌بوم گیاهی و جانوری و نقش هوای پاک در سلامت موجودات، از موضوع‌هایی محوری این ویژه‌برنامه بود.

مربیان‌کانون بندرانزلی درهمین‌حال، خطرهای ناشی از تولید روزافزون گازهای گلخانه‌ای را یادآورشدند و  ادامه‌یافتن این روند را زمینه‌ساز تغییرات اقلیمی و گرمایش غیرقابل بازگشت زمین دانستند.

معرفی کتاب، قصه‌گویی از کتاب «خانم مترسک و بهار»، برپایی ایستگاه نقاشی«نگاه من به طبیعت» و دعوت از کودکان برای شرکت در فعالیت‌های کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان بندرانزلی، بخش‌پایانی این ویژه‌برنامه محسوب‌می‌شد.

کودکان ونوجوانان گیلانی پاسداری از طبیعت را تمرین‌کردند

کودکان ونوجوانان گیلانی پاسداری از طبیعت را تمرین‌کردند

مرکز فرهنگی هنری کانون تالش هم با همکاری اداره محیط‌زیست شهرستان پذیرای جمعی از نوجوانان دانش‌آموزشد.

مربیان کانون و کارشناس اداره محیط‌زیست در این ویژه‌برنامه که با هدف آشنایی آینده‌سازان با راهکارهایی حمایتی از محیط‌زیست صورت‌گرفت، درباره اهمیت حفاظت و صیانت از محیط‌زیست، به‌ویژه زیست‌گاه‌های جانوری و گیاهی برای حاضران صحبت‌کردند.

کودکان ونوجوانان گیلانی پاسداری از طبیعت را تمرین‌کردند

معرفی گونه‌های بومی‌ جانوری منطقه تالش به مخاطبان نیز از دیگر برنامه‌ها به‌شمارمی‌رفت و کارشناس محیط‌زیست شهرستان با نام‌بردن از «وزغ»، « قرقاول» و «شوکا»، به‌عنوان جانداران بومی تالش اظهارکرد: ثبت‌جهانی این گونه‌ها، بر اهمیت و لزوم صیانت از این موجودات تاکیددارد.

تشریح موقعیت جغرافیایی منطقه تالش و هم‌جواری آن با دریا، کوه و جنگل نیز در برنامه‌های کارشناس محیط‌زیست قرارداشت و وی با بیان این‌که جنگل‌های هیرکانی منطقه تالش از قدمت و ارزش فراوانی برخورداراست، گفت: آنچه مورد توجه قرارگرفت، بخشی از گنجینه‌های خدادادی است و ضرورت‌دارد برای نگهداشت آن برنامه‌ریزی داشته‌باشیم.

برپایه این گزارش، بازدید دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف مرکز و آشنایی با فعالیت‌های مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش، به ویژه در زمینه فعالیت‌های علمی و زیست‌محیطی، پایان‌بخش این ویژه‌برنامه به‌شمارمی‌رفت.

گفتنی‌است، ۲ تا ۸ اردیبهشت هرسال، هفته زمین پاک‌نام‌گذاری شده‌است و فعالان این عرصه هم‌چون همیشه، برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط‌زیست تلاش‌می‌کنند.

شایان‌ذکر است، ویژه‌برنامه‌های هفته زمین پاک در سال ۱۴۰۲ با شعار«سرمایه‌گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» درحال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =