از تلاش های حسین فدایی حسین در حوزه کودک و نوجوان در خراسان شمالی تقدیر شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی به پاس زحمات حسین فدایی حسین، نمایش نامه نویس و مدرس تئاتر در حوزه کودک و نوجوان تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی حسین فدایی حسین مترجم نمایش "سمندر و شهر کاغذی " در کنار کودکان و نوجوانان  بازدید کننده ، در تماشا خانه تخصصی ترنج مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی به تماشای نمایش "سمندر و شهر کاغذی " آمد.

 فدایی حسین متولد ۱۳۴۵ در تهران است و  حوزه های تخصص وی نمایشنامه نویسی، ترجمه نمایش نامه های کودک ،طراحی صحنه، و پژوهشگری تئاتر است.
ماجرای جنگلبان،شهر دندانها،بچه یاکریمها،مسافران کوفه،معلمی به نام صفر،اژدها و فلفل دانا،ببعی و گرگ آشپز و ...از جمله نمایش نامه های حسین فدایی حسین است.

فدایی حسین در این بازدید گفت : مهمترین ویژگی اجرایی تئاتر برای کودکان این است که چون کودک نمی‌تواند زیاد تمرکز کند و لازم است که او را پیوسته جذب کرد، شیوه ارتباط با او می‌بایست شیوه ارتباط زنده باشد.

او ادامه داد : این امر از طریق شرکت بی‌واسطه و در لحظه ی تماشاگر کودک در طی روند اجرای نمایش میسر می‌شود.

فدایی حسین با بیان اینکه  تئاتر خلاقیت کودک  را افزایش می دهد گفت :  تئاتر یک بازی جمعی است و از آن جهت که تحت نظارت بزرگسالان و با برنامه و نمایشنامه ای از پیش تدوین شده اجرا می شود می تواند نقش آموزشی و پرورشی موثرتری نسبت به بازی های جمعی، در رشد و ساخت شخصیت کودک ایفا نماید.

حسین فدایی حسین با ابراز خرسندی از اینکه  استان خراسان شمالی  دارای پلاتو تخصصی تئاتر کودک است افزود :  این سالن همه ی استاندارد های تئاتر کودک را دارد و این  جریان فرهنگی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان در  استان خراسان شمالی باید مستمر باشد.

او با تاکید بر استمرار تولید تئاتر کودک و نوجوان در استان تصریح کرد :  این جریان باید مستمر باشد تا مخاطب  کودک و نوجوان به دیدن تئاتر عادت کند.

فدایی حسین  با بیان اینکه تئاتر کودک جزو حرفه هایی است که هم بازیگر و عوامل و هم مخاطب از آن لذت می برد  اظهار کرد :حمایت از هنرمندان سطح شهر بسیار حائز اهمیت است که کانون پرورش فکری استان به خوبی توانسته  این جمع را گرد هم آورده و جریان فرهنگی خوبی در سطح استان رخ دهد.

در انتهای این مراسم مدیر کل کانون پرورش فکری  ازمترجم نمایش" سمندر و شهر کاغذی " به پاس زحمات چندین ساله ایشان در حوزه تئاتر و نمایش نامه تقدیر و تشکر کرد.

از تلاش های حسین فدایی حسین در حوزه کودک و نوجوان در خراسان شمالی تقدیر شد

از تلاش های حسین فدایی حسین در حوزه کودک و نوجوان در خراسان شمالی تقدیر شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =