نقش برقراری ارتباط مؤثر در حفظ و پایدارسازی اعضا

سرپرست و همکاران کانون البرز در نشست ویژه‌ی مربیان هنری بر لزوم برقراری ارتباط مؤثر مربیان با اعضا و خانواده‌ها به منظور جذب و پایدارسازی اعضا تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز این نشست صبح روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به منظور بررسی نقاط قوت وضعف کارگاه‌های هنری ویژه مربیان پاره وقت هنری کانون البرز برگزار شد.

مهری فلاح، سرپرست کانون استان در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از همکاری صمیمی، خوب و اثر بخش تمامی همکاران اداره‌کل کانون البرز، از تلاش های مدیرعامل محترم در جهت تعیین وضعیت نیروهای پاره وقت قدردانی کرده و افزود ما نیز در استان اسامی همکارانی که به تمام وقت شدن علاقه‌مند بودند را به ستاد اعلام کرده‌ایم و منتظر اعلام نظر عزیزان هستیم.

این مقام مسؤول در ادامه به دوران کرونا و تاثیرات آن بر کاهش اعضا و درآمدها اشاره کرده و به  مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد؛ برگزاری جشنواره‌های مختلف استانی با استفاده از امکانات و منابع استان و تلاش در جهت تعاملات با سازمان های فرهنگی، ارتقای بودجه‌ی عمرانی و رفع اشکالات عمده‌ی مراکز در این حوزه، ساخت و تجهیز  مرکز فرهنگی، هنری کانون در شهر «گرمدره» توسط خیرین، پیگیری وضعیت ساختمان کانون در شهر «مشکین دشت»،تعاملات با سازمان مدیریت و جهاد کشاورزی استان در راستای گسترش تعداد خودرو و خدمات مراکز سیار، تهیه‌ی یدک کش خودرو برای در اختیار گرفتن واحد نمایش سیار ویژه‌ی استان البرز و اجرای پروژه‌های فرهنگی مختلف از جمله طرح‌های کتابخوانی اجرا شده در مدارس، برگزاری نمایشگاه آثار کودکان مناطق کم برخوردار از مواردی بود که فلاح به صورت مختصر به آن‌ها اشاره کرد.

وی در بخش دیگر سخنانش کسب موفقیت در حوزه های مختلف را مرهون همدلی و تلاش تمام همکاران خواند و افزود از مربیان هنری انتظار می‌رود که  به  رشد کمی و کیفی کارگاه‌های هنری توجه ویژه داشته باشند و با برقراری تعاملات مناسب با خانواده‌ها و اعضا در جهت رشد وشکوفایی خلاقیت و استعدادهای تمامی گروه‌های سنی تلاش کنند.

سرپرست کانون البرز همچنین از مربیان خواست برای جذب و پایدارسازی نوجوانان  نیز چاره‌ اندیشی کرده و از طریق معرفی فعالیت هنری در مدارس و استفاده از دیگر ظرفیت‌ها، تعاملات سازنده‌ای را با این گروه سنی برقرار کنند.

از علاقه‌مندی‌های اعضا( از جمله تلفن همراه) برای ایجاد سؤال استفاده کنید

ایشان در پایان سخنانش از همکاران خواست از علاقه‌مندی‌های اعضا مانند علاقه به استفاده از تلفن همراه در جهت ایجاد سؤال و انجام کار پژوهشی در کارگاه هنری بهره ببرند.

در بخش دوم این نشست، میترا فرهادیان، مسؤول مرکز شماره ۲ کانون کرج و مدرس دوره‌های ارتباط مؤثر در خصوص ارتباط، تعریف آن ، انواع ارتباط و ارتباط مؤثر سخن گفته و کارگاه عملی را برای مربیان حاضر در جلسه برگزار کرد؛ فرهادیان در این کارگاه با طرح سوالات مختلف همکاران هنری را به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند و ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی که باید داشته باشند آگاه کرده و از آن‌ها علت علاقه مندی و یا عدم علاقه کودکان و نوجوانان به حضور در کارگاه‌ها را جویا شد.

نقش برقراری ارتباط مؤثر در حفظ و پایدارسازی اعضا

پیدا کردن ارزش‌های اصلی و تلاش در جهت به کارگیری ارتباط مؤثر با اعضا، توجه ویژه به کودکان و نوجوانان حاضر در کارگاه ، استفاده از مهارت شنیدن و درک عضو، برقراری تعامل صحیح با والدین و ارایه‌ی بازخورد به آن‌ها، ضرورت توجه ویژه به اخلاقیات، ایجاد محیط امن برای کودک و نوجوان و ضرورت استفاده از تجربیات تمامی همکاران و به کارگیری شیوه‌های موفق جذب و پایداسازی اعضا از جمله نکاتی بود که توسط این مدرس مطرح شد.

ندا ساعی، کارشناس هنری کانون البرز نیز در بخش سوم این نشست انتظارات این واحد از همکاران هنری را مطرح کرد، داشتن طرح درس منسجم و لزوم پایبندی به طرح درس اجرایی، آمادگی مربی قبل از حضور در کارگاه، توجه به شرایط تمامی اعضا و برقراری ارتباط مؤثر با آن‌ها، استفاده از شیوه‌های جذاب و خلاق، لزوم سطح بندی کودکان و نوجوانان، ضرورت مشارکت در جشنواره‌ها و مسابقات استانی، ملی و بین‌المللی، شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان و ترغیب آنان به مشارکت در کارگاه‌های هنری از طریق فرصت‌های ایجاد شده از جمله طرح کانون، مدرسه و ... از جمله مواردی بود که این کارشناس به شرح آن‌ها پرداخت.

در بخش پایانی این نشست هم مربیان هنری به صورت مستقیم مشکلات، موانع و چالش های پیش رو را با سرپرست استان و کارشناسان فرهنگی، هنری مطرح کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =