برنامه‌های علوم و نجوم از تأثیرگذارترین فعالیت‌های کانون است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در بازدید از مرکز علوم و نجوم زنجان، مراکز علمی همچون این مرکز را برای نیل به اهداف علمی و عملی دانش‌آموزان مفید دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با معارفه‌ مدیرکل جدید کانون استان زنجان، فرهاد فلاح از مرکز علوم و نجوم زنجان بازدید و در باره مسائل مربوط به این مرکز و مراکز علمی در کانون بحث و گفت‌وگو کرد. در ابتدای این بازدید، فلاح در برنامه آسمان‌نما شرکت و از نزدیک در جریان چگونگی کارکرد آسمان‌نما، موانع و مشکلات موجود در این مرکز و ایرادها و نواقص ساختمان و نیز جزییاتی از نواقص مربوط به دستگاه اصلی آسمان‌نما قرار گرفت.

معاون فرهنگی کانون طی این بازدید بیان کرد: فعالیت نجوم یکی از عمیق‌ترین و تاثیرگذارترین فعالیت‌های کانون است که می‌تواند در راستای تقویت باورها و ایمان دانش‌آموزان به صورت بالقوه و بالفعل عمل و آنها را به بهترین حالت ممکن با قدرت خالق یکتا آشنا کند.

فلاح در ادامه‌ی بازدید، در فضای رصدخانه حاضر و ضمن آشنا شدن با فضای داخل رصدخانه و جنس فعالیت‌های انجام شده در این فضا؛ در جریان قدرت دید تلسکوپ مستقر در گنبد رصدخانه قرار گرفت. وی تاثیر مراکز علمی همچون مرکز علوم و نجوم را برای نیل به اهداف علمی و عملی دانش‌آموزان بسیار مفید دانست و تاکید کرد: تجربه‌ی تنها یکبار حضور یک دانش‌آموز در چنین فضایی می‌تواند برای او تبدیل به نقطه عطفی در زندگی تحصیلی و حتی شخصی‌اش شود.

برنامه‌های علوم و نجوم از تأثیرگذارترین فعالیت‌های کانون است

همچنین معاون فرهنگی کانون با حضور در جمع همکاران مرکز علوم و نجوم اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک مشکلات بسیاری از همکاران کانون با تمهیدهایی که مدیرعامل کانون در نظر گرفته است، حل شود. فلاح تصریح کرد: در آینده نزدیک ضمن برگزاری برنامه‌های مشترک با تمام همکاران فعال در حوزه‌ی علم، مناسبات لازم برای پیشرفت و اعتلای فعالیت‌های علمی و فراگیر کردن آن در تمام زمینه‌های آموزشی دانش‌آموزان و اعضای کانون فراهم می‌شود و در حال برنامه‌ریزی برای بسترسازی به منظور انجام کارهای تخصصی در این حوزه خواهیم بود.

معاون فرهنگی کانون سپس در میان دانش‌آموزان مدرسه‌ ابتدایی دخترانه  ابهر، که در اولین روز از هفته جهانی نجوم در برنامه‌های مرکز شرکت کرده بودند دیداری صمیمانه داشت و در ادامه در کنار علامت ساعت آفتابی مرکز علوم و نجوم با جزییات کارکرد این ساعت ارزشمند و نیز مراحل ساخت و طراحی و بهره‌برداری این بخش از مرکز آشنا شد.

برنامه‌های علوم و نجوم از تأثیرگذارترین فعالیت‌های کانون است

در ادامه طلعت آقاجانلو مسئول مرکز علوم و نجوم زنجان هم با اشاره به اینکه مرکز علوم و نجوم یکی از مراکز خاص علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان است، گفت: این مرکز علاوه بر دارا بودن فضای کتابخانه از امکاناتی همچون گنبد افلاک‌نما و دستگاه آسمان‌نمای تمام دیجیتال، رصدخانه، امکانات رصدی در حد آموزشی و پژوهشی برخوردار است. وی افزود: علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون، برگزاری کلاس‌های تخصصی نجوم و علوم پایه از فعالیت‌های اصلی این مرکز است. هفته نجوم از دوشنبه ۴ اردیبهشت تا یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =