مسیر هم‌گرایی ریل‌گذاری و نقشه راه ترسیم‌شد

نشست مسئولان کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان به منظور ریل‌گذاری مسیر هم‌گرایی و فراهم‌سازی زمینه‌های افزایش توان‌مندی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست هم‌اندیشی در راستای امضای تفاهم‌نامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استثنایی کشور صورت‌پذیرفت و طی آن، راهکارهای مناسب برای ریل‌گذاری مسیر خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان بانیازهای ویژه استان مورد توجه ویژه قرارگرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان طی این نشست، رسالت‌های کانون در خدمات‌رسانی به تمامی کودکان و نوجوان را مورد تاکیدقرارداد و با اشاره به اقدام‌های صورت‌گرفته برای گسترش و تعمیق همکاری‌ها گفت: این امر می‌تواند در خدمات‌رسانی به آینده‌سازان با نیازهای نقش به‌سزایی داشته‌باشد.

 سید جلیل میرعظیمی در همین‌حال، به ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و مربیان آگاه این مجموعه اشاره و با تشریح فعالیت‌های کانون در جهت خدمات‌رسانی به کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه  اظهارکرد: حرکت‌های مشارکتی، یک امکان مناسب است و می‌تواند به ارتقای کمی و کیفی سطح این برنامه‌ها  کمک‌کند.

اواضافه‌کرد: ایجاد بسترهای لازم برای خدمات‌رسانی هم‌زمان به کودکان و نوجوانان دارای آسیب‌های شنوایی، بینایی و معلولان جسمی و حرکتی در کنار دیگر هم‌سالان نیز فرصت مغتمی‌است و نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و  تقویت روحیه  دگرخواهی ایفامی‌کند.

تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی وبرگزاری منظم و هدف‌مند جلسه‌های هماهنگی و استقبال از اجرای برنامه‌های مشارکتی، بخش پایانی صحبت‌های این مسئول فرهنگی بود.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان هم طی این جلسه با ابراز خرسندی از فراهم‌آمدن زمینه‌ همکاری‌های افزون‌تر، به تشریح برنامه‌ها و اهداف دست‌اندرکاران این اداره پرداخت و با اشاره به بیش از ۶ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان اظهارکرد: افزایش توانایی و مهارت‌آموزی به این مخاطبان از برنامه‌هایی است که در اولویت قراردارد.

رقیه کریمی در ادامه، جامعه هدف کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استثنایی را مشترک دانست و با اشاره به  بستری‌های مناسب برای پیش‌برد برنامه‌های تعاملی افزود: بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی و نیروهای متخصص دو طرف می‌تواند به اجرای برنامه‌های پویا و نشاط‌آفرین برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه کمک‌کند.

ادامه‌بخش این نشست که روز یکشنه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل گردهم‌آیی‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، به اندیشیدن تمهیدات  لازم برای ادامه همکاری‌ها اختصاص‌داشت.

فراهم‌سازی امکان حضور دانش‌آموزان مدرسه‌های استثنایی در کارگاه‌های تخصصی کانون، برگزاری نشست‌های حال خوش زندگی و برپایی کارگاه‌های مهارت‌افزایی، برگزاری کارگاه آموزش خانواده‌ها و تشکیل منظم جلسه‌های هم‌اندیشی در سطح کارشناسان دو مجموعه، از جمله برنامه‌هایی است که برای آینده همکاری‌های مشترک پیش‌بینی‌شد.

 مسیر هم‌گرایی ریل‌گذاری و نقشه راه ترسیم‌شد

 مسیر هم‌گرایی ریل‌گذاری و نقشه راه ترسیم‌شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =